|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yaz Stajı |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN Prof.Dr. HASAN GÜLCAN Prof.Dr. MÜJDE KOÇ Prof.Dr. VEYİS TANSI Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI Prof.Dr. SALİHA KIRICI Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarımsal faaliyetlerin farklı aşamalarında deneyim kazanma Tarla bitkileri üretimi yapan kuruluşların organizasyonu ve yönetimi hakkında deneyim kazanma Tarla bitkileri üretiminde kalite ve kalite kontrolü konusunda deneyim kazanma Tarımsal üretimi etkileyen faktörleri (iklim, toprak, tohum, su v.b.) uygulamalı olarak tanıma Tarla bitkileri üretiminde işgücünün önemini kavrama, planlayabilme ve yönetebilme deneyimi Yapılan çalışmalar hakkında rapor yazma becerisi kazanma ve geliştirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Staj programının amacı mesleğe başlamadan önce öğrencilere kariyer alanındaki ilgilerini test etme olanağı sunmak, öğrencilerin edinilen teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile kariyerleri alanında yetenek ve teknikler geliştirmelerini sağlamak, akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamalarına katkı yapmak sorumluluk ve etik anlayışlarını artırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Staj, lisans programı esnasında edinilen teorik bilgilerin uygulama aşamasına geçirilmesi alanında öğrenciye olanaklar sunar. Bu nedenle işle ilgili her türlü faaliyeti kapsar. Staj için olası iş yerleri belirlenerek her akademik yılın başında bölüm başkanlığı tarafından ilan edilecektir. Öğrenciler staj kapsamında çalışma alanlarını kapsayan her hangi bir iş alanında, 30 gün (günde en az 6 saat olmak üzere) fiili olarak çalışmak durumundadır. Yapılan iş detaylı bir şekilde günlük olarak kaydedilir ve raporlanır. Hazırlanan staj raporu çalışma ortamındaki ilgili kişi tarafından onaylanır ve değerlendirilmek ve notlandırılmak üzere bölümdeki ilgili akademik personele teslim edilir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Araştırma aarazisi, laboratuvarlar ve derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
2 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
3 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
4 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
5 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
6 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
7 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
8 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
9 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
10 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
11 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
12 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
13 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
14 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
15 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
16/17 |
İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma |
Yok |
Deney/ laboratuar, bireysel çalışma, grup çalışması, alıştırma ve uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgil öğretim görevlisinin verdiği notlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
5 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
0 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
3 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
4 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
8 |
8 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
3 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|