|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mezuniyet Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN Prof.Dr. HASAN GÜLCAN Prof.Dr. MÜJDE KOÇ Prof.Dr. VEYİS TANSI Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL Prof.Dr. LEYLA SEZEN TANSI Prof.Dr. SALİHA KIRICI Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; dört yıl boyunca tarla bitkileri hakkında bilgi edinen öğrencilerin aldıkları bir konuyu tek başlarına araştırmalarını sağlamaktır. Böylece öğrenciler, bir konuyu en ince ayrıntılarına kadar araştırmayı, bunu bir tez halinde hazırlamayı ve hazırladıkları bu konuyu bir topluluk önünde sunmayı öğrenmektedirler |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çalışma konusunun belirlenmesi, araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, dispozisyon oluşturma, kaynak araştırması ve edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme ve yazım |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu ile ilgili görüşme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
2 |
Konu ile ilgili kaynak tarama |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
3 |
Kaynakları inceleme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
4 |
Kaynakları inceleme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
5 |
Tarla veya laboratuar çalışmalarını planlama |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
6 |
Tarla veya laboratuar çalışmalarına başlama |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
7 |
Gözlem ve ölçümleri yapma |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
8 |
Sonuçları değerlendirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
9 |
Sonuçları değerlendirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
10 |
Sonuçları değerlendirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
11 |
Sonuçları yazılı hale getirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
12 |
Tezi sunma ve değerlendirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
13 |
Tezi sunma ve değerlendirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
14 |
Tezi sunma ve değerlendirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
15 |
Tezi sunma ve değerlendirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
16/17 |
Tezi sunma ve değerlendirme |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili öğretim üyesinin vereceği notlarlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
5 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
3 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
0 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
3 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
28 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 56 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|