|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez tarama ve özet çıkarma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Tez tarama ve özet çıkarma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Tez tarama ve özet çıkarma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Tez tarama ve özet çıkarma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Grupla tartışma teknikleri |
|
6 |
Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Grupla tartışma teknikleri |
|
7 |
Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Grupla tartışma teknikleri |
|
8 |
Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
11 |
Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
12 |
Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
13 |
Uygun yöntemleri tartışma, ölçme aracını belirleme |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
14 |
İstatiksel analiz düzenekleri oluşturma İlgili yayınları tarama, |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
15 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
16 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
17 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
18 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
19 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
20 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
21 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
22 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
23 |
Verileri Analiz için hazırlama |
Veri girişini yapma |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
24 |
Verilerin Analizi |
Verileri tablolaştırma |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, |
|
25 |
Verilerin Analizi |
Verileri tablolaştırma |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, |
|
26 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın giriş kısmının yeniden gözden geçirilerek yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
27 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın kuramsal çerçevesinin güncellenerek yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
28 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
29 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
30 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın tartışma ve yorum bölümünün yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
31 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın sonuç ve öneriler bölümünün yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
32/33/34 |
Araştırma raporunun sunumu |
Sunum metninin hazırlanması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
3 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
3 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
2 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
3 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
5 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|