Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : RES1 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR
Doç.Dr. SUAT KARAASLAN
Doç.Dr. MUSTAFA OKAN
Doç.Dr. NİMETKESER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER TİRE
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Literatür taraması yapmayı tanımlar.
Özgün bir tez konusu bulmak için gerekli olan donanımı sergiler.
Tez önerisi hazırlar.
Tezini oluşturur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin sanat eğitimi alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Sanat eğitimi alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez tarama ve özet çıkarma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
2 Tez tarama ve özet çıkarma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
3 Tez tarama ve özet çıkarma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
4 Tez tarama ve özet çıkarma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
5 Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Grupla tartışma teknikleri
6 Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Grupla tartışma teknikleri
7 Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Grupla tartışma teknikleri
8 Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
9 Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
10 Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
11 Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
12 Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
13 Uygun yöntemleri tartışma, ölçme aracını belirleme ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
14 İstatiksel analiz düzenekleri oluşturma İlgili yayınları tarama, ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
15 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
16 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
17 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
18 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
19 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
20 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
21 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
22 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
23 Verileri Analiz için hazırlama Veri girişini yapma Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
24 Verilerin Analizi Verileri tablolaştırma Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme,
25 Verilerin Analizi Verileri tablolaştırma Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme,
26 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın giriş kısmının yeniden gözden geçirilerek yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
27 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın kuramsal çerçevesinin güncellenerek yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
28 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
29 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
30 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın tartışma ve yorum bölümünün yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
31 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın sonuç ve öneriler bölümünün yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
32/33/34 Araştırma raporunun sunumu Sunum metninin hazırlanması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme,


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Alanla ilgili yerli ve yabancı kaynaklar
 Tez çalışması için gereklli olabilecek tüm ulusal ve uluslararası makale, kitap, bildiri ve tezler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. 3
2 Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. 3
3 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. 3
4 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
5 Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
6 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. 3
7 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 2
8 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 2
9 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur 3
10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır 5
12 Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 16 320
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 16 224
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 600
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24
Dersin AKTS Kredisi: 24