Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : İTS1 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. FATİH YAHYA AYAZ
Doç.Dr. NURAN ÖZTÜRK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAMİT DİKMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel bir konuyla ilgili araştırma yapmayı öğrenir
Literatür taramayı bilir
Alan hâkimiyeti kazanır
Bilgi fişi hazırlamayı öğrenir
Raporlama yapabilir
Tez yazma becerisi kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SEÇMELİ DERSLER

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Öğrencinin bağımsız olarak bilimsel bir konuda özgün araştırma yaparak bilimsel yayın ortaya koyabilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği : kaynak taraması, bilgi fişlerinin hazırlanması, mevcut bilgilerin tasnifi, raporlama ve tez yazımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İslâm Tarihi ve Sanatları Bölümü Lisansüstü Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 literatür tarama katalog tarama sözlü anlatım ve tartışma
2 literatür tarama katalog tarama sözlü anlatım ve tartışma
3 literatür tarama katalog tarama sözlü anlatım ve tartışma
4 literatür tarama katalog tarama sözlü anlatım ve tartışma
5 literatür tarama katalog tarama sözlü anlatım ve tartışma
6 literatür tarama katalog tarama sözlü anlatım ve tartışma
7 literatür tarama katalog tarama sözlü anlatım ve tartışma
8 bilgi fişi hazırlama Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 41-55 sözlü anlatım ve tartışma
9 bilgi fişi hazırlama Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 41-55 sözlü anlatım ve tartışma
10 bilgi fişi hazırlama Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 41-55 sözlü anlatım ve tartışma
11 bilgi fişi hazırlama Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 41-55 sözlü anlatım ve tartışma
12 raporlama Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 67-92 sözlü anlatım ve tartışma
13 raporlama Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 67-92 sözlü anlatım ve tartışma
14 raporlama MübMübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 67-92 sözlü anlatım ve tartışma
15 sınav sınav sınav
16/17 sınav sınav sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1991
Diğer Kaynaklar  Tezle ilgili bütün kaynak ve araştırmalar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslâm Tarihi’nin dönemlerini ve bu dönemler arasındaki farkları bilir. 5
2 İslâm Medeniyetinin doğuşu, kaynakları, gelişmesi ve diğer medeniyetlere etkileri; Müslüman toplumların sosyo-kültürel ve iktisadî özellikleri hakkında karşılaştırma yapabilecek ölçüde teferruatlı bilgi sahibi olur. 5
3 Bu alanlarda siyasî, kültürel ve sosyal tarih bakımından disiplinler arası metodolojik, sentezci ve eleştirel bakış açısı kazanır ve bu kazanımlarını çalışmalarında uygulayabilir. 5
4 Türk-İslâm Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri orijinalinden okuyup anlayabilir. 4
5 Genel müzik nazariyatı hakkında bilgi sahibidir. 1
6 Mimarî ve tezyinî sanatların tarihini, özelliklerini bilir. 2
7 Estetik düşünce anlayışına sahiptir. 4
8 Osmanlı Türkçesi ile yazılmış edebî ve tarihî metinleri günümüz Türkçesine aktarabilir. 5
9 Türk-İslâm kültürü çerçevesinde tarihî, edebî bir bakış açısı kazanır. 5
10 Araştırmalarda Osmanlı Türkçesi ile yazılmış matbu veya yazma eserlerden faydalanabilir. 5
11 Türk-Din Mûsikîsi formları hakkında bilgi sahibi olup, uygulama yapabilir. 1
12 Kazanımlarını eleştirel bir bakış açısıyla bilimsel üretkenliğe dönüştürebilir. 5
13 Kültür, medeniyet ve tarih ilişkisini kavrayabilir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 25 250
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 60 120
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80 80
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü: 592
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.68
Dersin AKTS Kredisi: 24