|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
İTS1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. FATİH YAHYA AYAZ Doç.Dr. NURAN ÖZTÜRK Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAMİT DİKMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel bir konuyla ilgili araştırma yapmayı öğrenir Literatür taramayı bilir Alan hâkimiyeti kazanır Bilgi fişi hazırlamayı öğrenir Raporlama yapabilir Tez yazma becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin bağımsız olarak bilimsel bir konuda özgün araştırma yaparak bilimsel yayın ortaya koyabilmesini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
kaynak taraması, bilgi fişlerinin hazırlanması, mevcut bilgilerin tasnifi, raporlama ve tez yazımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İslâm Tarihi ve Sanatları Bölümü Lisansüstü Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
literatür tarama |
katalog tarama |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
2 |
literatür tarama |
katalog tarama |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
3 |
literatür tarama |
katalog tarama |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
4 |
literatür tarama |
katalog tarama |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
5 |
literatür tarama |
katalog tarama |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
6 |
literatür tarama |
katalog tarama |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
7 |
literatür tarama |
katalog tarama |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
8 |
bilgi fişi hazırlama |
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 41-55 |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
9 |
bilgi fişi hazırlama |
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 41-55 |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
10 |
bilgi fişi hazırlama |
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 41-55 |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
11 |
bilgi fişi hazırlama |
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 41-55 |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
12 |
raporlama |
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 67-92 |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
13 |
raporlama |
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 67-92 |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
14 |
raporlama |
MübMübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl, s. 67-92 |
sözlü anlatım ve tartışma |
|
15 |
sınav |
sınav |
sınav |
|
16/17 |
sınav |
sınav |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1991
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Tezle ilgili bütün kaynak ve araştırmalar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslâm Tarihi’nin dönemlerini ve bu dönemler arasındaki farkları bilir. |
5 |
|
2 |
İslâm Medeniyetinin doğuşu, kaynakları, gelişmesi ve diğer medeniyetlere etkileri; Müslüman toplumların sosyo-kültürel ve iktisadî özellikleri hakkında karşılaştırma yapabilecek ölçüde teferruatlı bilgi sahibi olur. |
5 |
|
3 |
Bu alanlarda siyasî, kültürel ve sosyal tarih bakımından disiplinler arası metodolojik, sentezci ve eleştirel bakış açısı kazanır ve bu kazanımlarını çalışmalarında uygulayabilir. |
5 |
|
4 |
Türk-İslâm Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri orijinalinden okuyup anlayabilir. |
4 |
|
5 |
Genel müzik nazariyatı hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
|
6 |
Mimarî ve tezyinî sanatların tarihini, özelliklerini bilir. |
2 |
|
7 |
Estetik düşünce anlayışına sahiptir. |
4 |
|
8 |
Osmanlı Türkçesi ile yazılmış edebî ve tarihî metinleri günümüz Türkçesine aktarabilir. |
5 |
|
9 |
Türk-İslâm kültürü çerçevesinde tarihî, edebî bir bakış açısı kazanır. |
5 |
|
10 |
Araştırmalarda Osmanlı Türkçesi ile yazılmış matbu veya yazma eserlerden faydalanabilir. |
5 |
|
11 |
Türk-Din Mûsikîsi formları hakkında bilgi sahibi olup, uygulama yapabilir. |
1 |
|
12 |
Kazanımlarını eleştirel bir bakış açısıyla bilimsel üretkenliğe dönüştürebilir. |
5 |
|
13 |
Kültür, medeniyet ve tarih ilişkisini kavrayabilir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
25 |
250 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
60 |
120 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
80 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
100 |
100 |
|
Toplam İş Yükü: | 592 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 23.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 24 |
|
|
|