|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF112 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir dönem boyunca Türk Eğitim Tarihinin temel konularını öğrenme ve yabancı dil eğitim tarihini irdeleme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Eğitim Tarihi ne zaman başlar, hangi dönemlere ayrılır, hangi konuları kapsar ve temel kaynakları nelerdir vb. konuları incelemek ve sunular yapmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk Eğitim Tarihi´nin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar Döneminde Eğitim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
2 |
Karahanlılar, Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
|
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
3 |
Osmanlılar Döneminde Eğitim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
4 |
Osmanlılar Döneminde Eğitim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
5 |
Eğitimde İlk Yenileşme Hareketleri Dönemi ( 1776-1839) |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
6 |
Tanzimat Dönemi |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
|
8 |
I. ve II. Meşrutiyet Dönemleri |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
9 |
Kurtuluş Savaşı Dönemi |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
10 |
Türkiye Cumhuriyeti Döneminde Eğitim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
11 |
Bir Eğitim Modeli : Köy Enstitüleri I |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
12 |
Bir Eğitim Modeli : Köy Enstitüleri II |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
13 |
Yabancı Dil Eğitimi I |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
14 |
Yabancı Dil Eğitimi II |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma,sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
15 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çok sayıda makaleler
AKYÜZ, Y. Türk Eğitim Tarihi, Pegem-Akademi, 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
2 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
0 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
0 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 71 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|