|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced Fluid Mechanics I |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-507 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEŞİR ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akışkanalar mekaniğinin temel kavramlarını gözden geçirme Durgun bir akışkan içerisindeki basıç değişimini belirleyebilme Kütle, Momentum ve Enerji korunumu kanunlarını kavrayıp mühendislikte karşılaşılan problemlere uygulayabilme Navier-Stokes denklemlerini kullanarak çeşitli akışkanlar mekaniği problemlerini çözmek, Potansiyel akış teorisi hakkında genel bilgilere sahip olmak, Sınır tabaka teorisi hakkında genel bilgilere sahip olmak, Türbülanslı akış hakkında detaylı bilgilere sahip olmak,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini ve denklemlerini öğretmek; Gerçek hayattan çok sayıda ve farklı mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında akışkanlar mekaniğini uygulama becerisi kazandırmak; Fizik üzerine ağırlık vererek ve akışkan fiziğini desteklemek üzere ilgili şekiller ve görsel dokümanlarla öğrencilere akışkanlar mekaniğinde kapsamlı anlama ve uygulama yetisi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş ve Temel Kavramlar
Akışkanların Özellikleri
Basınç ve Akışkan Statiği
Akışkan Kinematiği
Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri
Akışkan Sistemlerin Momentum Analizi
Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri
Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri
Vize
Potansiyel Akış Teorisi
Potansiyel Akış Teorisi
Sınır Tabaka Teorisine Giriş
Sınır Tabaka Teorisine Giriş
Türbülanslı Akış
Türbülanslı Akış
Final Sınavı |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
BSS |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve Temel Kavramlar |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
2 |
Akışkanların Özellikleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
3 |
Basınç ve Akışkan Statiği |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
4 |
Akışkan Kinematiği |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
5 |
Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
6 |
Akışkan Sistemlerin Momentum Analizi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
7 |
Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
8 |
Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
9 |
Vize |
Yazılı Sınav |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Potansiyel Akış Teorisi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
11 |
Potansiyel Akış Teorisi
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
12 |
Sınır Tabaka Teorisine Giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
13 |
Sınır Tabaka Teorisine Giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
14 |
Türbülanslı Akış
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
15 |
Türbülanslı Akış
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır.
|
Ders Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yazılı Sınav |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Jie-Zhi Wu, Hui-yang Ma, M.-D. Zhou Vorticity and Vortex Dynamics, Springer; (May 6, 2006)
William Graebel, Advanced Fluid Mechanics, Academic Press; 1 edition, 2007
J. C. R. Hunt , J. C. Vassilicos, Turbulence Structure and Vortex Dynamics, Cambridge University Press; Reissue edition (March 3, 2011)
Frank M. White, Viscous Fluid Flow, McGraw-Hill Science/Engineering/Math; 3 Basım (Ocak 5, 2005)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
5 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|