Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advanced Fluid Mechanics I

Dersin Kodu : MK-507

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BEŞİR ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Akışkanalar mekaniğinin temel kavramlarını gözden geçirme
Durgun bir akışkan içerisindeki basıç değişimini belirleyebilme
Kütle, Momentum ve Enerji korunumu kanunlarını kavrayıp mühendislikte karşılaşılan problemlere uygulayabilme
Navier-Stokes denklemlerini kullanarak çeşitli akışkanlar mekaniği problemlerini çözmek,
Potansiyel akış teorisi hakkında genel bilgilere sahip olmak,
Sınır tabaka teorisi hakkında genel bilgilere sahip olmak,
Türbülanslı akış hakkında detaylı bilgilere sahip olmak,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini ve denklemlerini öğretmek; Gerçek hayattan çok sayıda ve farklı mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında akışkanlar mekaniğini uygulama becerisi kazandırmak; Fizik üzerine ağırlık vererek ve akışkan fiziğini desteklemek üzere ilgili şekiller ve görsel dokümanlarla öğrencilere akışkanlar mekaniğinde kapsamlı anlama ve uygulama yetisi kazandırmak

Dersin İçeriği : Giriş ve Temel Kavramlar Akışkanların Özellikleri Basınç ve Akışkan Statiği Akışkan Kinematiği Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri Akışkan Sistemlerin Momentum Analizi Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri Vize Potansiyel Akış Teorisi Potansiyel Akış Teorisi Sınır Tabaka Teorisine Giriş Sınır Tabaka Teorisine Giriş Türbülanslı Akış Türbülanslı Akış Final Sınavı

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : BSS


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş ve Temel Kavramlar İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
2 Akışkanların Özellikleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
3 Basınç ve Akışkan Statiği İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
4 Akışkan Kinematiği İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
5 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
6 Akışkan Sistemlerin Momentum Analizi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
7 Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
8 Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
9 Vize Yazılı Sınav Yazılı Sınav
10 Potansiyel Akış Teorisi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
11 Potansiyel Akış Teorisi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
12 Sınır Tabaka Teorisine Giriş İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
13 Sınır Tabaka Teorisine Giriş İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
14 Türbülanslı Akış İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
15 Türbülanslı Akış İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
16/17 Final Sınavı Yazılı Sınav Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Jie-Zhi Wu, Hui-yang Ma, M.-D. Zhou Vorticity and Vortex Dynamics, Springer; (May 6, 2006)
 William Graebel, Advanced Fluid Mechanics, Academic Press; 1 edition, 2007
 J. C. R. Hunt , J. C. Vassilicos, Turbulence Structure and Vortex Dynamics, Cambridge University Press; Reissue edition (March 3, 2011)
 Frank M. White, Viscous Fluid Flow, McGraw-Hill Science/Engineering/Math; 3 Basım (Ocak 5, 2005)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 4
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 4
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 5 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6