Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İş Sağlığı Ve Güvenliği

Dersin Kodu : INS434

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. EMEL ORAL LAPTALI

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlgili yasa ve yönetmelikler ve uygulama örnekleri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnşaat sektöründe iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve uygulamalarının aktarılması

Dersin İçeriği : İnşaat sektöründe iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İş sağlığı ve güvenliği kavramına giriş Okuma Anlatım, beyin fırtınası
2 İlgili mevzuata giriş Okuma Anlatım, beyin fırtınası
3 İlgili mevzuat Okuma Anlatım, beyin fırtınası
4 İlgili mevzuat Okuma Anlatım, beyin fırtınası
5 İlgili mevzuat Okuma Anlatım, beyin fırtınası
6 İlgili mevzuat Okuma Anlatım, beyin fırtınası
7 Risk belirleme ve analizi Okuma Anlatım, beyin fırtınası
8 Sınav Okuma Sınav
9 İnşaat işlerinde riskler, ilgili formlar Okuma Anlatım, beyin fırtınası
10 Kazı işleri ile ilgili riskler Okuma Anlatım, beyin fırtınası
11 Malzemelerle ilgili riskler Okuma Anlatım, beyin fırtınası
12 Makinelerle ilgili riskler Okuma Anlatım, beyin fırtınası
13 İnsan kaynakları ile ilgili riskler Okuma Anlatım, beyin fırtınası
14 Örnek olaylar Okuma Anlatım, beyin fırtınası
15 Örnek olaylar Okuma Anlatım, beyin fırtınası
16/17 Final sınavı Okuma Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları, İş Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 0
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 5
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 3
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 0
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 0
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 5
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 0
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 5
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 0
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 3
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4