Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi

Dersin Kodu : İÖ 725

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlköğretim Türkçe Dersi Programını tanır.
Programın temel yaklaşımın açıklar.
Yapılandırmacı yaklaşımın temel dil becerileri üzerindeki etkisini tartışır.
Programın içerdiği öğrenme alanları ve kazanımlarla temel becerilerin ilişkisini çözümler.
Dinleme ve konuşma eğitimi ile ilgili gerekli bilgileri açıklar
Okuma ve anlama çalışmaları tasarlar.
Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirir.
Görsel okuma ve sunuyu örneklendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dil edinimi ve öğrenimi, dil becerilerine yönelik yöntemleri ve etkinlikleri öğrenmek.

Dersin İçeriği : Temel dil becerilerinin içeriği ve kapsamı, dil edinimi ve öğrenimi, dil becerilerine yönelik yöntem ve tekniklerin tespiti, dil-düşünce ilişkisinin temelleri ve dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlikleri, Türkçe öğretiminde ihmal edilen becerilere yönelik ölçme ve değerlendirme faaliyetleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi (1-5) Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
2 İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi (6-8) Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
3 Yapılandırıcı Yaklaşıma Göre Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
4 Dinleme ve Dinleme Türleri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
5 Konuşma ve Konuşmayı Geliştirme Stratejileri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
6 Okuma Sırasında Yapılacak Çalışmalar Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
7 Yazma ve Yazma Türleri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
8 Ara sınav
9 Görsel Okuma ve Görsel Sunu Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
10 Ders kitaplarında temel dil becerileri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
11 Ders kitaplarında temel dil becerileri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
12 Türkçe öğretimi Programında Temel Dil Becerileri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
13 Türkçe Öğretimi Programında Temel Dil Becerileri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
14 Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi Etkinlikleri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
15 Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi Etkinlikleri Ders kitabı incelenecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Drama
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  AKYOL, Hayati (2010). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları GÜNEŞ, Firdevs (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım ÖZBAY, Murat (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap KIRKKILIÇ, Ahmet ve Hayati AKYOL (2009). İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayınları SEVER, Sedat (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık ÜNALAN, Şükrü (2001). Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 9 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 10 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 149
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.96
Dersin AKTS Kredisi: 6