|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
İÖ 725 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlköğretim Türkçe Dersi Programını tanır. Programın temel yaklaşımın açıklar. Yapılandırmacı yaklaşımın temel dil becerileri üzerindeki etkisini tartışır. Programın içerdiği öğrenme alanları ve kazanımlarla temel becerilerin ilişkisini çözümler. Dinleme ve konuşma eğitimi ile ilgili gerekli bilgileri açıklar Okuma ve anlama çalışmaları tasarlar. Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirir. Görsel okuma ve sunuyu örneklendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dil edinimi ve öğrenimi, dil becerilerine yönelik yöntemleri ve etkinlikleri öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel dil becerilerinin içeriği ve kapsamı, dil edinimi ve öğrenimi, dil becerilerine yönelik yöntem ve tekniklerin tespiti, dil-düşünce ilişkisinin temelleri ve dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlikleri, Türkçe öğretiminde ihmal edilen becerilere yönelik ölçme ve değerlendirme faaliyetleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi (1-5) |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
2 |
İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi (6-8) |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
3 |
Yapılandırıcı Yaklaşıma Göre Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
4 |
Dinleme ve Dinleme Türleri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
5 |
Konuşma ve Konuşmayı Geliştirme Stratejileri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
6 |
Okuma Sırasında Yapılacak Çalışmalar |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
7 |
Yazma ve Yazma Türleri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Görsel Okuma ve Görsel Sunu |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
10 |
Ders kitaplarında temel dil becerileri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
11 |
Ders kitaplarında temel dil becerileri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
12 |
Türkçe öğretimi Programında Temel Dil Becerileri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
13 |
Türkçe Öğretimi Programında Temel Dil Becerileri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
14 |
Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi Etkinlikleri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
15 |
Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi Etkinlikleri |
Ders kitabı incelenecek |
Anlatım,
Soru-Cevap,
Tartışma,
Alıştırma ve Uygulama,
Drama
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AKYOL, Hayati (2010). Yeni Programa Uygun Türkçe
Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
GÜNEŞ, Firdevs (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
ÖZBAY, Murat (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap
KIRKKILIÇ, Ahmet ve Hayati AKYOL (2009). İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Pegem Akademi Yayınları
SEVER, Sedat (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık
ÜNALAN, Şükrü (2001). Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
9 |
45 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
10 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 149 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|