Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Alan Bilgisi Seçmeli Dersi 6 (Ritmik Eğt Dans) |
|
Dersin Kodu |
: |
YBS442 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görsel ve işitsel örnekleri nasıl uygulayacağını ayırt eder Dans tekniklerini uygular Basit , Bileşik ve Aksak ritimleri uygular Ritim ve Dans teknik bilgilerini tekrar eder genel müzik bilgilerini tekrar eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Modern Dans, Sosyal danslar |
|
Dersin Amacı |
: |
Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde ,temel ritim ve dans ritm algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları , Nota çeşitlemeleri ile Temel Dans adımları Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri rond çalışmaları Türk Halk Danslarına ilişkin örnekler. Koreografi çalışmaları ve dikte çalışmaları öğretilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel ritim ve dans dersinin eğitimdeki rolü ve önemi |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
2 |
Ritim algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uyarlanması ,birlik ve ikilik nota değerleri |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
3 |
Temel yer çalışmaları , dörtlük ve sekizlik nota değerleri ve enstrümanlarla uygulanması |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
4 |
Nota çeşitlemeleri ile temel dans adımlarının öğretimi ve hareketlere enstrümanlarla eşlik |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
5 |
Labil ve stabil hareketlere örnek çalışmalar ve bunların nota çeşitlemeleri ile uygulanması |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
6 |
Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri, 2/4 3/4 4/4´lük ölçülerle dikte çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
7 |
Koreografinin temelleri;müzik seçimi ve analize ilişkin örnek çalışmalar |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
9 |
Koreografi çalışmaları ve vurmalı enstrümanlarla orkestra çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
10 |
Eşli ronde çalışmaları, Türk aksak ritimlerin tanıtımı ve 5/8´ lik aksak ritmin öğretimi |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
11 |
Eşli ronde çalışmaları, Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 5/8´ lik aksak ritmin öğretimi |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
12 |
Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 7/8´ lik aksak ritmin öğretimi |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
13 |
Dünya Halk danslarına ilişkin örnekler ve 9/8´ lik aksak ritmin öğretimi |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
14 |
Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
15 |
Finale hazırlık |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
1 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
1 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
5 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
1 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
4 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
2 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
5 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
1 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|