Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alan Bilgisi Seçmeli Dersi 6 (Ritmik Eğt Dans)

Dersin Kodu : YBS442

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Görsel ve işitsel örnekleri nasıl uygulayacağını ayırt eder
Dans tekniklerini uygular
Basit , Bileşik ve Aksak ritimleri uygular
Ritim ve Dans teknik bilgilerini tekrar eder
genel müzik bilgilerini tekrar eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Modern Dans, Sosyal danslar

Dersin Amacı : Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.

Dersin İçeriği : Eğitimde ,temel ritim ve dans ritm algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları , Nota çeşitlemeleri ile Temel Dans adımları Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri rond çalışmaları Türk Halk Danslarına ilişkin örnekler. Koreografi çalışmaları ve dikte çalışmaları öğretilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel ritim ve dans dersinin eğitimdeki rolü ve önemi Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
2 Ritim algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uyarlanması ,birlik ve ikilik nota değerleri Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
3 Temel yer çalışmaları , dörtlük ve sekizlik nota değerleri ve enstrümanlarla uygulanması Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
4 Nota çeşitlemeleri ile temel dans adımlarının öğretimi ve hareketlere enstrümanlarla eşlik Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
5 Labil ve stabil hareketlere örnek çalışmalar ve bunların nota çeşitlemeleri ile uygulanması Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
6 Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri, 2/4 3/4 4/4´lük ölçülerle dikte çalışmaları Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
7 Koreografinin temelleri;müzik seçimi ve analize ilişkin örnek çalışmalar Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
9 Koreografi çalışmaları ve vurmalı enstrümanlarla orkestra çalışmaları Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
10 Eşli ronde çalışmaları, Türk aksak ritimlerin tanıtımı ve 5/8´ lik aksak ritmin öğretimi Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
11 Eşli ronde çalışmaları, Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 5/8´ lik aksak ritmin öğretimi Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
12 Türk Halk danslarına ilişkin örnekler ve 7/8´ lik aksak ritmin öğretimi Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
13 Dünya Halk danslarına ilişkin örnekler ve 9/8´ lik aksak ritmin öğretimi Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
14 Koreografi çalışmaları ve öğrenilen tüm nota değerleri ile dikte çalışmaları Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
15 Finale hazırlık Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
16/17 Final sınavı Uygulama Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Anlıatamer F. Bilgin S Ritim Eğitimi ve Harekete Eşlik
 Egüz S Müzik Biçimleri Dora Matbaacılık 1986
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 1
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 1
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 5
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 1
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 2
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 4
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 2
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 5
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 1
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5