Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminar

Dersin Kodu : YLEES-101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA GÖK
Prof.Dr. ABDÜLHAMİT SERBEST
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA KEREM ÜN
Doç.Dr. TURGUT İKİZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MURAT AKSOY
Doç.Dr. İLYAS EKER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SAMİ ARICA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. KAMİL ÇAĞATAY BAYINDIR
Doç.Dr. ULUS ÇEVİK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURGAY İBRİKÇİ
Prof.Dr. MEHMET TÜMAY
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA
Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR
Prof.Dr. SÜLEYMAN GÜNGÖR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrik Elektronik Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrik Elektronik Mühendisliğinin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği : Seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Kaynakların okunması Tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Kaynakların okunması Tartışma
3 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Kaynakların okunması Tartışma
4 Seminer konusunun belirlenmesi Kaynakların okunması Tartışma
5 Kaynak Taraması Kaynakların okunması Tartışma
6 Kaynak Taraması Kaynakların okunması Tartışma
7 Kaynak Taraması Kaynakların okunması Tartışma
8 Problem analizi Kaynakların okunması Tartışma
9 Problem analizi Kaynakların okunması Tartışma
10 Problem analizi Kaynakların okunması Tartışma
11 Sonuçların değerlendirilmesi Kaynakların okunması Tartışma
12 Sonuçların değerlendirilmesi Kaynakların okunması Tartışma
13 Sonuçların değerlendirilmesi Kaynakların okunması Tartışma
14 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı Kaynakların okunması Tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı Kaynakların okunması Tartışma
16/17 Seminer sunumu Kaynakların okunması Tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Seminer konusuna uygun bütün kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 5
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 4
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 1
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 5
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 5
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 1
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 2
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6