|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLTM-202 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ BAŞÇETİNÇELİK Doç.Dr. AHMET İNCE Prof.Dr. MEHMET TUNÇ ÖZCAN Doç.Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN Prof.Dr. EMİN GÜZEL Doç.Dr. ZELİHA BEREKET BARUT Prof.Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN Prof.Dr. YILMAZ YILDIZ Doç.Dr. SAİT MUHARREM SAY Doç.Dr. KUBİLAY KAZIMVURSAVUŞ Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK Prof.Dr. ALİ BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Literatür taramasını öğrenir
Tarla yada laboratuvar denemesi kurmayı ve değerlendirmeyi yapar
Araştırma sonuçlarını bir tez olarak hazırlamayı öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çalışma alanıyla ilgili literatür toplama, makale okuma, tartışma, deneme kurma, denemeleri değerlendirme ve tez yazma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar, tarla |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
2 |
Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
3 |
Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
4 |
Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
5 |
Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
6 |
Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
7 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
8 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
9 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
10 |
Literatürlerin okunması ve danışmanla tartışma |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
11 |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
12 |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
13 |
Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje) |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
14 |
Danışmanla laboratuvar veya tarla denemelerinin kurulması |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
15 |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışılması |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
16/17 |
Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışılması |
İlgili kaynaklardan (kitap, makale, internetten bilgi vb.) literatür okuma |
Okuma, tartışma ve uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
tezle ilgili süreli yayınlar
Tezle ilgili kitaplar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
0 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
3 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
0 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
5 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
3 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
0 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|