Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yenilenebilir Enerji Teknolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-610 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yenilenebilir enerji kaynaklarından ısı ve güç üretim teknolojileri hakkında bilgiler edinilir. Yenilenebilir enerji teknolojilerinin etkin olarak kullanımı yaygınlaşır. Yenilenebilir enerji teknolojilerinin tasarım özellikleri öğrenilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Güneş, rüzgar, hidrolik, jeotermal, biyokütle ve deniz kökenli enerjilerden ısı ve güç üretiminde yararlanılan teknolojilerin kullanımı ve tasarımı hakkında ayrıntılı bilgiler kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güneş enerjisinden ısı ve elektrik üretim teknolojileri, rüzgar türbini teknolojisi, hidrolik enerji üretim teknolojileri, jeotermal enerjiden ısı ve elektrik üretim teknolojileri, biyokütleden ısı ve elektrik üretim teknolojileri, deniz kökenli enerjilerden elektrik üretim teknolojileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Elektrifikasyon Laboratuarı
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARI |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
2 |
GÜNEŞ ENERJİSİ VE UYGULAMALARI |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
3 |
GÜNEŞ ENERJİSİNDEN ISI ENERJİSİ ÜRETİMİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
4 |
GÜNEŞ ENERJİSİNDEN ELEKTRİK ÜRETİMİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
5 |
RÜZGAR ENERJİSİ VE ÖZELLİKLERİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
6 |
RÜZGAR TÜRBİNİ TEKNOLOJİSİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
7 |
HİDROLİK ENERJİ VE ÖZELLİKLERİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
8 |
HİDROLİK TÜRBİNLER |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
9 |
JEOTERMAL ENERJİ VE ÖZELLİKLERİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
10 |
JEOTERMAL ENERJİDEN ISI VE GÜÇ ÜRETİMİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
11 |
BİYOKÜTLE ENERJİSİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
12 |
BİYOYAKIT ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
13 |
BİYODİZEL, BİYOETANOL VE BİYOGAZ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
14 |
YENİLENEBİLİR ENERJİ TEKNOLOJİLERİNİN EKONOMİK ANALİZİ |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
15 |
GENEL DEĞERLENDİRME |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere aktarılacaktır. |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
4 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
4 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
3 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
4 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
3 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
4 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
4 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|