Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce 2

Dersin Kodu : İNG112

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : OkutmanDr. MUHİTTİN ERSUNGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sıklıkla kullanılan cümleleri ve deyimleri anlayabilir. (örnek: basit kişisel ve aile ile ilgili bilgiler)
Aşina olduğu ve günlük bilgileri içeren konularda bilgi alışverişinde bulunabilir.
Günlük yaşamla ilgili yazılı metinlerde ana temayı anlayabilir.
Kişisel ilgi alanıyla ilgili konularda basit bir şekilde kompozisyon yazabilir.
Basit deyim ya da kelimelerle geçmişi hakkında bilgi verebilir.
Bir fikir ya da plan ile ilgili olarak düşüncelerini ifade edebilir ve açıklamalarda bulunabilir.
Yabancı dilin (İngilizce) konuşulduğu bir yerde kendi başının çaresine bakabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : İNG112 İngilizce 2

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer.

Dersin İçeriği : …. vardır (tekil), …. vardır (çoğul), çok, biraz, bir kaç, Sıklık zarfları; ne kadar sık, asla, nadiren, hemen hemen hiç, bazen, genellikle, herzaman. Basit geçmiş zaman (di’li geçmiş zaman), Neden….?, çünkü….. . Kıyaslama, kadar….. (sıfat), daha….. (sıfat), en ….. (sıfat), sıfatlarla ve zarflarla kıyaslama, Gelecek zaman, Geçmiş zaman (Present Perfect), henüz, şimdi, zaten, daha once, hiç, bir kez, iki kez. Geçmişte başlamış şu anda süreklilik gösteren zaman (Present Perfect Continious), ne zamandan beri….. ?, …… den beri.., yeterince, ….dığı zaman, iken.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sorular: How+sıfatlar, miktar belirten deyimler Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
2 Gelecek zaman (Going to) Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
3 Hareket bildiren edatlar, bağlayıcı fiiller (ama, çünkü, böylece, ...e rağmen) Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
4 Zaman edatları (in, on, at) izin isteme, istekte bulunma. Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
5 Sıfatlarda kıyaslama ve en üstünlük derecesi Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
6 Telefonda konuşma, tavsive ve öneride bulunma: -meli, -malı Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
7 Tekllifte bulunma, söylemek, anlatmak Say ve Tell fiillerinin kullanılması) Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
8 Yarıyıl arasınavı Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
9 İstemek, tercih etmek, sevmek, beğenmek fiillerinin kullanılması Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
10 Geçmiş zaman (present perfect), fiillerin 3. hali Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
11 Zorunluluk (have to) Gereksizlik (don´t/doesn´t have to) Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
12 Özür dileme ve özür kabul etme Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
13 Gelecek zaman, gelecek için tahminde bulunma ´will´ Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
14 Ne zamandan beri....?, ....den beri, fikir alışverişinde bulunma, aynı fikirde olma, farklı fikirde olma Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
15 Tekrar Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
16/17 Final sınavı Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Colle English by Dr. Muhittin Ersungur
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 1
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 1
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 1
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 1
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 1
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 1
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 1
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 1
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 1
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 1
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 1
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 1
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 1
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 1
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 1
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 40
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.6
Dersin AKTS Kredisi: 2