Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Organik Kimya

Dersin Kodu : CMZ110

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Organik Kimyanın Temellerini Kavramak
Organik Bileşiklerin Reaksiyon Mekanizmalarını Anlamak
Çevresel Açıdan Organik Bileşiklerin Önemini Kavramak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevre Mühendisliği Alanında Kullanım Alanı Olan Konulara Organik Kimya Temelini Oluşturma

Dersin İçeriği : Yapısal teori ve moleküller arası kuvvetler, hidrokarbonlar, reaksiyon mekanizmaları, yaygın organik bileşik aileleri ve önemli reaksiyonları, çevresel açıdan önemli organik bileşikler ve davranışları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çevre Mühendisliği derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yapısal Teori ve Karbon Bileşiklerine Örnekler ve Moleküller Aası Kuvvetler İlgili Konu Düz Anlatım
2 Organik Tepkimelere Giriş; Asitler ve Bazlar İlgili Konu Düz Anlatım
3 Hidrokarbonlar, Alkil Halojenürler İlgili Konu Düz Anlatım
4 İyonik Reaksiyonlar, Yerdeğiştirme ve Eliminasyon Reaksiyonları İlgili Konu Düz Anlatım
5 Radikal Reaksiyonları, Çevresel Açıdan Önemli Radikal Reaksiyonlar İlgili Konu Düz Anlatım
6 Alkoller ve Eterler, İndirgenme Yükseltgenme Reaksiyonları İlgili Konu Düz Anlatım
7 Aromatik Bileşikler ve Reaksiyonları İlgili Konu Düz Anlatım
8 Arasınav
9 Aldehit ve Ketonlar, Karboksilik Asitler ve Türevleri İlgili Konu Düz Anlatım
10 Fenoller Aril Halojenürler, aminler İlgili Konu Düz Anlatım
11 Karbohidratlar, Lipitler, Proteinler İlgili Konu Düz Anlatım
12 Pesitisitler, Biyositler İlgili Konu Düz Anlatım
13 Yaygın Kullanılan İnsan ve Veteriner İlaçları ve Doğadaki Davranışları İlgili Konu Düz Anlatım
14 Yaygın Kullanılan İnsan ve Veteriner İlaçları ve Doğadaki Davranışları İlgili Konu Düz Anlatım
15 Yaygın Kullanılan İnsan ve Veteriner İlaçları ve Doğadaki Davranışları İlgili Konu Düz Anlatım
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özel Ders Notu
 Organik Kimya Solomons and Fryhle, Literatür Yayıncılık 2002
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 3
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 3
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 2
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 1
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 1
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 1
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4