Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Aşırı Kron Harabiyeti Olan Dişlerde Protetik Yaklaşımlar

Dersin Kodu : DEN030

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. YURDANUR UÇAR
Doç.Dr. CEM KURTOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kron harabiyeti miktarının yapılacak restorasyona etkisini bilmeli
Aşırı kron harabiyeti olan dişlerde ağız hazırlığını bilmeli
Aşırı kron harabiyeti olan dişlere uygulanabilecek restorasyon tiplerini bilmeli

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Aşırı kron harabiyeti olan dişlerde yapılacak ön hazırlıkları ve mevcut duruma uygun seçilecek restorasyon tipini öğrenmek.

Dersin İçeriği : Kron harabiyeti miktarının yapılacak restorasyona etkisi Aşırı kron harabiyeti olan dişlerde ağız hazırlığı Aşırı kron harabiyeti olan dişlere uygulanabilecek restorasyon tipleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : ilgili derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Aşırı kron harabiyeti olan dişlerde meydana gelen biyolojik ve mekanik değişiklikler kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
2 Aşırı kron harabiyeti olan dişlerin protetik restorasyona hazırlanması kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
3 Aşırı kron harabiyeti olan dişlerin tedavi yöntemleri ve tedavide kullanılan materyaller kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
4 Aşırı kron harabiyeti olan dişlerin preparasyonu ve yardımcı preparasyonlar(kutu-oluk vs) kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
5 Aşırı kron harabiyeti olan vital dişlerin preparasyonunda yapılacak modifikasyonlar kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
6 vaka tartışması kaynak kitapların okunması beyin fırtınası
7 Aşırı kron harabiyeti olan dişlerin tedavisinde yardımcı ortodontik tedaviler kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
8 kanal tedavili dişlerin fiziksel durumu ve mekanik davranışları kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
9 arasınav
10 post-kor restorasyonlar ve preparasyon prensipleri kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
11 post ve kor materyalleri ve uygulama teknikleri kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
12 vaka tartışması kaynak kitapların okunması beyin fırtınası
13 vaka tartışması kaynak kitapların okunması beyin fırtınası
14 pratik uygulama kaynak kitapların okunması simülasyon labaratuarında pratik uygulama
15 pratik uygulama kaynak kitapların okunması simülasyon labaratuarında pratik uygulama
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Herbert T. Shillingburg, Lowell D. Whitsett, Richard Jacobi, Sumiya Hobo, Susan E. Brackett. Sabit Protezin Temelleri 3. Basım.
 Stephen F. Rosenstiel.Martin F. Land, Junhei Fujimoto,Contemporary Fixed Prosthodontics,4.basım
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 0
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 0
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 3
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 0
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 0
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 1
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 0
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 0
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 5
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 0
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 1
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 3
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 4
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4