Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aşırı Kron Harabiyeti Olan Dişlerde Protetik Yaklaşımlar |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN030 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. YURDANUR UÇAR Doç.Dr. CEM KURTOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kron harabiyeti miktarının yapılacak restorasyona etkisini bilmeli Aşırı kron harabiyeti olan dişlerde ağız hazırlığını bilmeli Aşırı kron harabiyeti olan dişlere uygulanabilecek restorasyon tiplerini bilmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Aşırı kron harabiyeti olan dişlerde yapılacak ön hazırlıkları ve mevcut duruma uygun seçilecek restorasyon tipini öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kron harabiyeti miktarının yapılacak restorasyona etkisi
Aşırı kron harabiyeti olan dişlerde ağız hazırlığı
Aşırı kron harabiyeti olan dişlere uygulanabilecek restorasyon tipleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
ilgili derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Aşırı kron harabiyeti olan dişlerde meydana gelen biyolojik ve mekanik değişiklikler |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
2 |
Aşırı kron harabiyeti olan dişlerin protetik restorasyona hazırlanması |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
3 |
Aşırı kron harabiyeti olan dişlerin tedavi yöntemleri ve tedavide kullanılan materyaller |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
4 |
Aşırı kron harabiyeti olan dişlerin preparasyonu ve yardımcı preparasyonlar(kutu-oluk vs) |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
5 |
Aşırı kron harabiyeti olan vital dişlerin preparasyonunda yapılacak modifikasyonlar |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
6 |
vaka tartışması |
kaynak kitapların okunması |
beyin fırtınası |
|
7 |
Aşırı kron harabiyeti olan dişlerin tedavisinde yardımcı ortodontik tedaviler |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
8 |
kanal tedavili dişlerin fiziksel durumu ve mekanik davranışları |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
9 |
arasınav |
|
|
|
10 |
post-kor restorasyonlar ve preparasyon prensipleri |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
11 |
post ve kor materyalleri ve uygulama teknikleri |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
12 |
vaka tartışması |
kaynak kitapların okunması |
beyin fırtınası |
|
13 |
vaka tartışması |
kaynak kitapların okunması |
beyin fırtınası |
|
14 |
pratik uygulama |
kaynak kitapların okunması |
simülasyon labaratuarında pratik uygulama |
|
15 |
pratik uygulama |
kaynak kitapların okunması |
simülasyon labaratuarında pratik uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
0 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
0 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
0 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
5 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
0 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
1 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
3 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
4 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|