Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Periodontal Sorunlu Dişlerde Protetik Yaklaşımlar |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN029 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CEM KURTOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN Doç.Dr. YURDANUR UÇAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Periodonsiyumun genel özelliklerini öğrenir Periodontal harabiyetli dişlerin muaynesini öğrenir Periodontal harabiyeti olan dişlerde protetik tedavi yöntemlerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
periodontal sorunlu dişlerin protetik tedavilerinin kavranması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çiğneme sisteminin anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi, pulpa ve periodonsiyum
Periodontal risk teşkil eden dişlerin muayenesi
periodontolojik ve protetik ilişki
Dental plağın mikrobiyolojisi
Okluzyon ve periodonsiyum
Periodontal risk teşkil eden dişlerde marjinal uyum ve yerleşimi
Yüzey bağlanımının etkisi
Hareketli bölümlü protez tedavisinde periodontal faktörler
Sabit protezlerde periodontal faktörler
Sabit ve hareketli protez kombinasyonlarında periodontal faktörler
Protetik materyallerin ve dizaynın periodontal dokulara etkisi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
ilgili derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çiğneme sisteminin anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi, pulpa ve periodonsiyum |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
2 |
Periodontal risk teşkil eden dişlerin muayenesi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
3 |
periodontolojik ve protetik ilişki |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
4 |
Dental plağın mikrobiyolojisi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
5 |
Ara sınav |
kaynak kitapların okunması |
Sözlü sınav |
|
6 |
Okluzyon ve periodonsiyum |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
7 |
Periodontal risk teşkil eden dişlerde marjinal uyum ve yerleşimi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
8 |
Yüzey bağlanımının etkisi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
9 |
Hareketli bölümlü protez tedavisinde periodontal faktörler |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
10 |
Sabit protezlerde periodontal faktörler |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
11 |
Ara sınav |
kaynak kitapların okunması |
Sözlü sınav |
|
12 |
Sabit ve hareketli protez kombinasyonlarında periodontal faktörler |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
13 |
Protetik materyallerin ve gövde dizaynın periodontal dokulara etkisi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
14 |
vaka tartışması |
|
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
15 |
vaka tartışması |
|
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
16/17 |
Final sınavi |
|
Sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
0 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
0 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|