Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Periodontal Sorunlu Dişlerde Protetik Yaklaşımlar

Dersin Kodu : DEN029

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. CEM KURTOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN
Doç.Dr. YURDANUR UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Periodonsiyumun genel özelliklerini öğrenir
Periodontal harabiyetli dişlerin muaynesini öğrenir
Periodontal harabiyeti olan dişlerde protetik tedavi yöntemlerini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : periodontal sorunlu dişlerin protetik tedavilerinin kavranması

Dersin İçeriği : Çiğneme sisteminin anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi, pulpa ve periodonsiyum Periodontal risk teşkil eden dişlerin muayenesi periodontolojik ve protetik ilişki Dental plağın mikrobiyolojisi Okluzyon ve periodonsiyum Periodontal risk teşkil eden dişlerde marjinal uyum ve yerleşimi Yüzey bağlanımının etkisi Hareketli bölümlü protez tedavisinde periodontal faktörler Sabit protezlerde periodontal faktörler Sabit ve hareketli protez kombinasyonlarında periodontal faktörler Protetik materyallerin ve dizaynın periodontal dokulara etkisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : ilgili derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çiğneme sisteminin anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi, pulpa ve periodonsiyum kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
2 Periodontal risk teşkil eden dişlerin muayenesi kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
3 periodontolojik ve protetik ilişki kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
4 Dental plağın mikrobiyolojisi kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
5 Ara sınav kaynak kitapların okunması Sözlü sınav
6 Okluzyon ve periodonsiyum kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
7 Periodontal risk teşkil eden dişlerde marjinal uyum ve yerleşimi kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
8 Yüzey bağlanımının etkisi kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
9 Hareketli bölümlü protez tedavisinde periodontal faktörler kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
10 Sabit protezlerde periodontal faktörler kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
11 Ara sınav kaynak kitapların okunması Sözlü sınav
12 Sabit ve hareketli protez kombinasyonlarında periodontal faktörler kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
13 Protetik materyallerin ve gövde dizaynın periodontal dokulara etkisi kaynak kitapların okunması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
14 vaka tartışması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
15 vaka tartışması görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
16/17 Final sınavi Sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Herbert T. Shillingburg. Fundamentals of fixed prosthodontics. Quintessence Pub. Co., 1997.
 Alan B. Carr, Glen P. McGivney, David T. Brown. McCracken´s Removable Partial Prosthodontics. Mosby, 2005.
 Michael G. Newman, Henry Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza. Carranza´s Clinical Periodontology. Elsevier Health Sciences, 2011.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 0
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 3
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 0
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 0
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 4
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 0
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 0
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 0
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 0
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 5
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4