Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Protetik Diş Tedavisinde Estetik ve Renk |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN009 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN Doç.Dr. CEM KURTOĞLU Doç.Dr. YURDANUR UÇAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Estetik diş hekimliğinin felsefesi ve bilimsel yaklaşımlarının anlaşılmasıdır. Protetik tedavilarde rengin önemini öğrenmelidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Estetik diş hekimliği geçtiğimiz 10 yıldan beri daha popüler hale gelmiştir.
Bu dersin amacı öğrencilerin estetik diş hekimliğinin felsefesini ve bilimsel yaklaşımlarını öğrenmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Estetik nedir?
Estetiğin biyolojisi
Dental estetiğe tarihsel yaklaşımlar
Hastanın estetik beklentilerinin kavranması
Estetik tedavinin avantajları
Estetik tedavi planlaması
Gülümseme analizi
Özel efektlerle estetik restorasyonların yapımı
Yüz oranları
Renk kavramı
Rengin üç boyutu
Dental renk skalaları, seçimi ve modifikasyonları
Estetik kontur prensipleri
Estetik porselen restorasyonlar: laminate, inlay/onlay
Tam seramik restorasyonlar
Okluzyon
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3. sınıf dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Estetik nedir?
Estetiğin biyolojisi
|
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
2 |
Dental estetiğe tarihsel yaklaşımlar
Hastanın estetik beklentilerinin kavranması
|
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
3 |
Estetik tedavinin avantajları |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
4 |
Estetik tedavi planlaması |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
5 |
Ara sınav |
|
|
|
6 |
Gülümseme analizi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
7 |
Özel efektlerle estetik restorasyonların yapımı
Yüz oranları |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
8 |
Rengin üç boyutu |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
9 |
Dental renk skalaları, seçimi ve modifikasyonları |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
10 |
Ara sınav |
|
|
|
11 |
Estetik kontur prensipleri |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
12 |
Estetik porselen restorasyonlar: laminate, inlay/onlay |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
13 |
Tam seramik restorasyonlar |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
14 |
Okluzyon |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
15 |
vaka tartışması |
|
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
2 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
2 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
2 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
5 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
0 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|