Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Klinik Tıp Bilimleri III |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN582 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. LUT TAMAM Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKECOŞKUN BENLİDAYI Doç.Dr. GONCA KARATAŞ KARAKUŞ Prof.Dr. METE KORKUT GÜLMEN Doç.Dr. AHMET HİLAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dental uygulamalarda psikiyatrinin ve psikolojik hastalıkların önemini bilir Diş hekimlerinde ve hastalarında fiziksel bozuklukları bilir. Diş hekimliğinde FTRnin önemini anlar. Diş hekimliğinin adli tıp açısından önemini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin ruhsal muayene ve ve çeşitli ruhsal bozukluklar hakkında temel bilgileri öğrenmesidir.
Genel rehabilitasyon kavramı ve ekibinin görevlerini bilir. FTR modaliteleri ve yardımcı cihazları kullanımını kavrama
Adli bilimlerin tanıtımı, adli diş hekimliğinin kimlik tespitindeki önemi anlatılmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders birbirinden bağımsız olan 3 ayrı disiplini içermektedir; psikiyatri, fizik tedavi ve rehabilitasyon ve adli tıp. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
5. sınıf dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ruhsal muayene
|
Ders notu |
Sunu |
|
2 |
Duygudurum bozuklukları
|
Ders notu |
Sunu |
|
3 |
Psikotik bozukluklar
|
Ders notu |
Sunu |
|
4 |
Anksiyete bozuklukları
|
Ders notu |
Sunu |
|
5 |
Alkol-madde bağımlılığı
|
Ders notu |
Sunu |
|
6 |
Alkol-madde bağımlılığı
|
Ders notu |
Sunu |
|
7 |
Yeme bozuklukları
|
Ders notu |
Sunu |
|
8 |
Psikiyatride farmakoterapi
|
Ders notu |
Sunu |
|
9 |
Isırık izleri (çocuk istismarları, seksüel saldırılar vb.) ve diş hekiminin rolü
|
Ders notu |
Sunu |
|
10 |
Kitlesel facialar
|
Ders notu |
Sunu |
|
11 |
FTRye giriş, rehabilitasyon kavramı ve ekibi
|
Ders notu |
Sunu |
|
12 |
Boyun ağrıları
|
Ders notu |
Sunu |
|
13 |
Bel ağrıları
|
Ders notu |
Sunu |
|
14 |
Miyofasial ağrı sendromu
|
Ders notu |
Sunu |
|
15 |
Osteoporoz
|
Ders notu |
Sunu |
|
16 |
Ara sınav
|
Tüm ders notları |
Yazılı sınav |
|
17 |
TME eklem rahatsızlıkları |
Ders notu |
Sunu |
|
18 |
FTR modaliteleri ve yardımcı cihazların kullanımı
|
Ders notu |
Sunu |
|
19 |
Adli prosedür, yaralar, bilirkişi kavramı, defin ruhsatı
|
Ders notu |
Sunu |
|
20 |
Ölüm, ölüm sonrası değişiklikler
|
Ders notu |
Sunu |
|
21 |
Yaralar, yara özellikleri
|
Ders notu |
Sunu |
|
22 |
TCK 456 ve rapor yazımı
|
Ders notu |
Sunu |
|
23 |
Hipoksik-Anoksik ölümler
|
Ders notu |
Sunu |
|
24 |
Seksüel saldırılar ve yaklaşım, yasal düzenlemeler
|
Ders notu |
Sunu |
|
25 |
Cezai ve hukuki sorumluluk kavramları
|
Ders notu |
Sunu |
|
26 |
Adli diş hekimliği kavramı
|
Ders notu |
Sunu |
|
27 |
Kimliklendirme metodolojisi
|
Ders notu |
Sunu |
|
28 |
Adli diş hekimliği ve data oluşturmanın önemi
|
Ders notu |
Sunu |
|
29 |
Adli diş hekimliği ve data oluşturmanın önemi
|
Ders notu |
Sunu |
|
30 |
2. Ara Sınav |
Tüm ders notları |
Yazılı sınav |
|
31 |
Serbest çalışma |
Yok |
Yok |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
Tüm ders notları |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
2 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
0 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
0 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|