|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Meslek Uygulama Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
IMS408 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mesleki yaşamlarında planlama kuralları ve ilgili yasalar arasındaki ilişkiyi kurabilecekler.
Kavrama ve uygulama aşamalarında ortaya çıkan bu sorunları çözme becerisine sahip olacaklar.
Belediye ve diğer kurumlar arasındaki ilişkiyi tanımlama becerisine sahip olacaklar.
Bugünkü kurallar çerçevesinde bir yapının değerlendirme ve metrajını çıkarabilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İç Mimarlık eğitimi alan öğrencilere 3194 sayılı İmar Kanunu ve buna dayalı olarak çıkartılan yönetmelik hükümleri çerçevesinde, yapacakları tasarıma arsa boyutunda nasıl sınırlamalar getirildiğinin anlatılması. Bu kanun ve yönetmeliklerin okunabilirliği ve uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve sorunun çözümlenmesinde kullanılacak/uyulacak yöntemlerin; serbest piyasa koşullarında belediye, müşteri ve mimar üçlüsü arasındaki ilişkilerin; kurum ve kuruluşlarla olan yazışmalar ve ilişkilerin; yapıya ilişkin keşif, metraj çıkarılması, yeni ihale yasası ve müteahhit - işveren ilişkilerinin anlatılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Meslek uygulama çalışmalarının aşamaları, projelendirme çalışmaları, proje dosyası ve onayı, imar yasası ve yönetmelikleri, yerel yönetim ve diğer kamu kurumları ile olan ilişkiler, koruma yasası, koruma kurullarının çalışma yöntemleri, kurullar ile olan ilişkiler, ihale yasasi, işveren-yüklenici kuruluşlar arasi ilişkiler. Metraj, keşif ve hak ediş düzenlenmesi. Kontrollük ve şantiye çalışmaları. Kıyı yasası ve çevre yasası.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimarlık Stüdyo 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İhale yöntemleri.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
2 |
İhaledeki hesaplama keşif ve metraj.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
3 |
B.B.B.F Tarifleri, Fiyatları, Analizleri.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
4 |
Metraj hazırlama ve uygulama.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
5 |
Farklı poz no oluşturma.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
6 |
B.B.B.F. İmalatlarınn metrajlanması ve uygulama.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
7 |
OSKA tanıtımı ve kullanımı.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
8 |
Ara sınav
|
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
Oska´da B.B.B.F. İmalatların metrajlanması ve uygulama. |
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
10 |
Oska´da B.B.B.F. İmalatların metrajlanması ve uygulama.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
11 |
3194 sayılı İmar Kanunu ve yönetmelikleri.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
12 |
3194 sayılı İmar Kanunu ve yönetmelikleri.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
13 |
İç mimarlar odası tüzüğü.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
14 |
Büro açma ve belediye ruhsat alma aşamaları.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
15 |
Anıtlar Kurulu Kararları ve uygulamaları.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum, uygulama tartışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Insaat Mühendisler Odasi Izmir Subesi, Agustos 1992, SANTIYE EL KITABI, Insaat Mühendisler Odasi Izmir Subesi 1192/1 yayini, IZMIR
GÖZLÜ, S. U., (1992). INŞAAT METRAJ VE KEŞİF İŞLEMİ, VE-GA yayınları, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
4 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
3 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
5 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
5 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
5 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
4 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
5 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
4 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
5 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
5 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
4 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|