|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş Mimari Sanatı Ve Yorumu |
|
Dersin Kodu |
: |
IMS406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi alan öğrenci, Modern ve modern ötesi sanatsal gelişmeleri bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Modern ve modern ötesi sanatsal gelişmelerin tarihsel perspektif içinde görsel malzemlerle öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çağdaş Mimarlık Akımlarının ve Bunların Mobilya Tasarımı ve İç Mimarlık Alanlarına Yansımalarının Görsel Malzeme Eşliğinde incelenmesi: Modernist düşünce, Modernist mimari öncüler ve tasarımları, Modernizmin mobilya tasarımına, İç Mimarlığa ve günümüzce yansımaları, (Örneğin: Modernizm ve Post Modernizm Ana Başlıkları Altında Modernizm öncesi akımlar, Post modernist düşünce, Post modernist mimari öncüler ve tasarımları, Post modernizmin akımı içinde gelişen mimari akımlar). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
GSF Seminer Salonu 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İç mekân düzenlemede materyalin doğrudan etkisinin tartışılması. Mekân efektleri, “Ambians” kavramı.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
2 |
Çağdaş konut uygulamaları, iç mekânları ve yorumlanması.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
3 |
Çağdaş konut uygulamaları, iç mekânları ve yorumlanması.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
4 |
Oteller, uygulama ve yorumlanması.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
5 |
Oteller, uygulama ve yorumlanması.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
6 |
Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Tiyatrolar, müzeler.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
7 |
Toplu kullanım mekanları, iç mekan uygulamaları ve yorumlanması: Ulaşım yapıları (metro istasyonları, duraklar, hava limanları, otogarlar).
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
8 |
Ara sınav
|
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
9 |
Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Prestij binaları (Bürolar, büro binaları).
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
10 |
Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Eğitim yapıları, Kamu Binaları.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
11 |
Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Alışveriş mekânları (çarşılar, dükkânlar vb).
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
12 |
Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Lokantalar, kafeler.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
13 |
Yeniden işlevlendirilmiş binalar.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
14 |
Yeniden işlevlendirilmiş binalar.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
15 |
Seminer sunumu.
|
Teorik anlatım
|
Projeksiyon ile sunum
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
Değerlendirme
|
Değerlendirme grafiği
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DOĞU, O. (1994). Oteller, Birsen Yayınevi, ISBN: 978 9755110968, İstanbul.
CAVANAUGH, W. J., WILKES, J. A. (1999). Architectural Acoustics/ Principles and Practice, Wiley-Academy (YEM Yayınları), ISBN: 9780471306827, İstanbul.
BOZADA, İ., ATAKAN, Y. (2009). Hip&Butik Oteller 2009, Butik Oteller Rehberi Yayınevi, ISBN: 978 6056011615, İstanbul.
INTERIOR WORLD NO:34 (2008). Exhibition&Culture, Archiworld Co.Ltd. (YEM Yayınları), ISBN: 9788957700854, İstanbul.
TÖNBEKİCİ, M., TÖNBEKİCİ, M. (2009). Küçük Oteller Kitabı 2009, Boyut Yayınları, ISBN: 9789752306226, Istanbul.
KLIMENT, S. A., PERKINS, B. (2001). Elementary And Secondary Schools/Building Type, WILEY-ACADEMY, (YEM Yayınları), ISBN: 978047132700X, İstanbul.
STOURTON, J. (2003). Great Smaller Museums of Europe/Scala, SCALA (YEM Yayınları), ISBN: 9781857592840, İstanbul.
FACADE NO:2 (2004). Restaurant & Cafe, Archiworld Co.Ltd. (YEM Yayınları), ISBN: 9788957700501, İstanbul.
INTERIOR WORLD NO:28 (2004). Restaurant/Cafe&Bar/Shop, Archiworld Co.Ltd. (YEM Yayınları), ISBN: 9788957700420, İstanbul.
DIXON, J. M., WORTMAN, M. (2005). Public Transportation on The Move, Visual Reference Publications (YEM Yayınları), ISBN: 9781584710373, İstanbul.
DAAB. (2005). Airport Design, Daap (YEM Yayınları), ISBN: 978393771832X, İstanbul.
VICKERS, G. (2005). 21St Century Hotel, Laurence King (YEM Yayınları), ISBN: 9781856694011, İstanbul.
ALLISON, P. (2006). Making Public Buildings David Adjaye, Thames and Hudson, (YEM Yayınları), ISBN: 9780500286485, İstanbul.
LAM, G. (2007). Xtra Restaurants/Pace, Pace Publishing Ltd. (YEM Yayınları), ISBN: 9789627723932, İstanbul.
JEONG, J. (2007). Worldwide Station, Ca Press-Maru, ISBN: 9788977483166, İstanbul.
FORD, A. (2007). Designing The Sustainable School, Images Publishing (YEM Yayınları), ISBN: 9781864702370, İstanbul.
LEE, J. H. (2008). Campus Architecture/C3, C3 Publishing (YEM Yayınları), ISBN: 9788986780763, İstanbul.
GROOTE, P. V. (2008). Theme Hotels, Braun (YEM Yayınları), ISBN: 978393878024X, İstanbul.
SOLEY, M. C. (2008). Kindergartens Schools And Playgrounds/ Fkg, Loft Publications (YEM Yayınları), ISBN: 9788496936856, İstanbul.
UFFELEN, C. V. (2010). Buros-Offices/ Collection, Braun (YEM Yayınları), ISBN: 9783037680504, İstanbul.
KRAMER, S. (2010). Colleges&Universities Educational Spaces, Braun (YEM Yayınları), ISBN: 9783037680369, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
3 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
3 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
2 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
3 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
3 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
2 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
3 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
4 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
2 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
2 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
2 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
2 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
3 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|