Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Mimari Sanatı Ve Yorumu

Dersin Kodu : IMS406

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi alan öğrenci, Modern ve modern ötesi sanatsal gelişmeleri bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Modern ve modern ötesi sanatsal gelişmelerin tarihsel perspektif içinde görsel malzemlerle öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Çağdaş Mimarlık Akımlarının ve Bunların Mobilya Tasarımı ve İç Mimarlık Alanlarına Yansımalarının Görsel Malzeme Eşliğinde incelenmesi: Modernist düşünce, Modernist mimari öncüler ve tasarımları, Modernizmin mobilya tasarımına, İç Mimarlığa ve günümüzce yansımaları, (Örneğin: Modernizm ve Post Modernizm Ana Başlıkları Altında Modernizm öncesi akımlar, Post modernist düşünce, Post modernist mimari öncüler ve tasarımları, Post modernizmin akımı içinde gelişen mimari akımlar).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : GSF Seminer Salonu 2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İç mekân düzenlemede materyalin doğrudan etkisinin tartışılması. Mekân efektleri, “Ambians” kavramı. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
2 Çağdaş konut uygulamaları, iç mekânları ve yorumlanması. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
3 Çağdaş konut uygulamaları, iç mekânları ve yorumlanması. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
4 Oteller, uygulama ve yorumlanması. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
5 Oteller, uygulama ve yorumlanması. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
6 Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Tiyatrolar, müzeler. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
7 Toplu kullanım mekanları, iç mekan uygulamaları ve yorumlanması: Ulaşım yapıları (metro istasyonları, duraklar, hava limanları, otogarlar). Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Prestij binaları (Bürolar, büro binaları). Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
10 Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Eğitim yapıları, Kamu Binaları. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
11 Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Alışveriş mekânları (çarşılar, dükkânlar vb). Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
12 Toplu kullanım mekânları, iç mekân uygulamaları ve yorumlanması: Lokantalar, kafeler. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
13 Yeniden işlevlendirilmiş binalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
14 Yeniden işlevlendirilmiş binalar. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
15 Seminer sunumu. Teorik anlatım Projeksiyon ile sunum
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  DOĞU, O. (1994). Oteller, Birsen Yayınevi, ISBN: 978 9755110968, İstanbul.
 CAVANAUGH, W. J., WILKES, J. A. (1999). Architectural Acoustics/ Principles and Practice, Wiley-Academy (YEM Yayınları), ISBN: 9780471306827, İstanbul.
 BOZADA, İ., ATAKAN, Y. (2009). Hip&Butik Oteller 2009, Butik Oteller Rehberi Yayınevi, ISBN: 978 6056011615, İstanbul.
 INTERIOR WORLD NO:34 (2008). Exhibition&Culture, Archiworld Co.Ltd. (YEM Yayınları), ISBN: 9788957700854, İstanbul.
 TÖNBEKİCİ, M., TÖNBEKİCİ, M. (2009). Küçük Oteller Kitabı 2009, Boyut Yayınları, ISBN: 9789752306226, Istanbul.
 KLIMENT, S. A., PERKINS, B. (2001). Elementary And Secondary Schools/Building Type, WILEY-ACADEMY, (YEM Yayınları), ISBN: 978047132700X, İstanbul.
 STOURTON, J. (2003). Great Smaller Museums of Europe/Scala, SCALA (YEM Yayınları), ISBN: 9781857592840, İstanbul.
 FACADE NO:2 (2004). Restaurant & Cafe, Archiworld Co.Ltd. (YEM Yayınları), ISBN: 9788957700501, İstanbul.
 INTERIOR WORLD NO:28 (2004). Restaurant/Cafe&Bar/Shop, Archiworld Co.Ltd. (YEM Yayınları), ISBN: 9788957700420, İstanbul.
 DIXON, J. M., WORTMAN, M. (2005). Public Transportation on The Move, Visual Reference Publications (YEM Yayınları), ISBN: 9781584710373, İstanbul.
 DAAB. (2005). Airport Design, Daap (YEM Yayınları), ISBN: 978393771832X, İstanbul.
 VICKERS, G. (2005). 21St Century Hotel, Laurence King (YEM Yayınları), ISBN: 9781856694011, İstanbul.
 ALLISON, P. (2006). Making Public Buildings David Adjaye, Thames and Hudson, (YEM Yayınları), ISBN: 9780500286485, İstanbul.
 LAM, G. (2007). Xtra Restaurants/Pace, Pace Publishing Ltd. (YEM Yayınları), ISBN: 9789627723932, İstanbul.
 JEONG, J. (2007). Worldwide Station, Ca Press-Maru, ISBN: 9788977483166, İstanbul.
 FORD, A. (2007). Designing The Sustainable School, Images Publishing (YEM Yayınları), ISBN: 9781864702370, İstanbul.
 LEE, J. H. (2008). Campus Architecture/C3, C3 Publishing (YEM Yayınları), ISBN: 9788986780763, İstanbul.
 GROOTE, P. V. (2008). Theme Hotels, Braun (YEM Yayınları), ISBN: 978393878024X, İstanbul.
 SOLEY, M. C. (2008). Kindergartens Schools And Playgrounds/ Fkg, Loft Publications (YEM Yayınları), ISBN: 9788496936856, İstanbul.
 UFFELEN, C. V. (2010). Buros-Offices/ Collection, Braun (YEM Yayınları), ISBN: 9783037680504, İstanbul.
 KRAMER, S. (2010). Colleges&Universities Educational Spaces, Braun (YEM Yayınları), ISBN: 9783037680369, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 3
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 3
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 2
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 3
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 3
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 2
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 0
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 3
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 4
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 2
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 0
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 2
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 2
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 3
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 3
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 2
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 2
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 3
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3