|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maliyet,keşif Ve Şantiye Organizas. |
|
Dersin Kodu |
: |
IMS404 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
öğrenciler ihale dosyası hazırlamayı öğrenirler. bina metraj, ve maliyet hesaplamayı öğrenirler. şantiye organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. iş güvenliği ve işçi sağlığı hakkında alınacak önlemleri kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci; mekânın tasarım aşamasının ardından maliyeti konusunda keşif yapma, metraj çıkarma, maliyet hesaplama, hak ediş çıkarma becerilerini kazanır. Keşif, maliyet ve şantiye organizasyonu kavramlarını öğrenir. Çalışma hayatında şantiye ortamında iş güvenliği ve işçi sağlığı ile konuları fark eder. Mesleki hukuk konularında bilinç kazanır. Şantiye organizasyonu hakkında edinimlerini mesleki yaşamına uyarlar.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Mekan öğeleri, kullanılan malzemeler, uygulama yöntemleri, ölçü ve birimleri. Maliyet: tanımı, maliyeti oluşturan öğeler, keşif bedelinin hesaplanması, alan hesapları, birim fiyatları, maliyet hesaplaması, işveren-tasarımcı ilişkisi: proje görüşmeleri, maliyetin sunuşu, sözleşme özellikleri, çeşitleri, şartları, tasarım süreci, organizasyon süreci ve yapım süreci, iş organizasyonu şemasının oluşturulması, yapım süreci: iş bağlantıları, üretim çizimleri, standartları, malzeme kullanımı ve dosyalama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
GSF Seminer Salonu 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı Amacı, değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
2 |
Keşif, Maliyet ve şantiye organizasyonu ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
3 |
Proje düzenlenmesi ve proje dosyalarında bulunacak evrak ve çizimler. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Metraj cetveli, birim fiyat tarifleri, şartname hazırlama. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
5 |
Kanun ve yönetmelikler. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
6 |
Fiyat analizi, birim fiyat, ve keşif cetvelinin hazırlanması. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Nakliye işleri ve taşıma hesapları. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Sözleşme taslağının hazırlanması, işin ihale yoluyla müteahhide yaptırılması. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
10 |
İhale çeşitleri, ihale dosyası. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Yer teslimi ve tutanağı, iş programı yapılması. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
12 |
Şantiye kuruluşu ve yapı işlerinde işçi sağlığının korunması ve iş güvenliği tedbirleri. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Metraj ve hak ediş işlemleri. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
14 |
Şantiyede yapı üretimi sırasında hazırlanan defterler. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Yapı imalatı tamamlandıktan sonra yapılacak işler, geçici ve kesin kabul. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
GÖZÜ, Ş.U. (1995). “İnşaat Metraj ve Keşif İşlemi”, Bilim Yayınları, ISBN: 9786055884239, İstanbul.
KARTAL, A. (1992). “Proje Planlama ve Kontrol Tekniklerinin İnşaat Maliyet Muhasebesi ile Uyumlaştırılması”, Anadolu Yayınevi,ISBN: 9789754922851, Eskişehir.
ÖCAL, M.E. (1995). “Proje+Teknik Şartname+Sözleşme”, Teknik Yayınevi, ISBN: 8690101285226 , İstanbul.
CEYHUN, E. (2003). “Yapı İşletmesi, Maliyet Hesabı ve Şantiye Tekniği” , İTÜ, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
3 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
4 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
5 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
4 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
5 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
1 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
5 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
4 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
2 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
4 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
5 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
5 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
5 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
4 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|