|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Algal Ürünler |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OYA IŞIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Algal metabolizmanın özelliklerini açıklar. Çevre faktörlerinin hücre kompozisyonuna etkilerini sayar. Alg grupları ve ekonomik öneme sahip metabolitleri anlatır. Mikroalglerin biyoaktif kimyasalları, pigmentler ve kullanım alanlarını açıklar. Algal lipidler ve kullanım alanlarını açıklar. Mikroalglerden elde edilen antioksidan maddeleri sayar, Alglal vitaminler ve antibiyotikleri açıklar.
Protein kaynağı algleri açıklar. Algal polisakkaritler ve ekonomik değerini anlatır. Alglerin mineral içerikleri, algal hidrokarbonlar ve kullanım alanlarını açıklar. Yenilebilir makroalgler, hayvan yemi desteği olarak ve organik gübre olarak makroalglerin kullanımını açıklar. Ticari değeri olan makroalgleri sayar, makroalglerden agar, alginat ve karragen üretimi ve kullanım alanlarını açıklar. Makroalglerden elde edilen hidrokolloidler ve polisakkaritlerin kimyasını tanımlar. Dünya´da makroalg Endüstrisini anlatır. Makroalg fermentasyon ürünleri ve bioethanol üretimini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alglerde elde edilen metabolitler, tanımları, biyokimyasal özellikleri, ekonomik olarak değerlendirilmelerini öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Algal metabolizmanın özellikleri, Çevre faktörlerinin hücre kompozisyonuna etkileri, Alg grupları ve ekonomik öneme sahip metabolitleri, Mikroalglerin biyoaktif kimyasalları; Pigmentler,Algal lipidler,Mikroalglerden elde edilen antioksidan maddeler, vitaminler ve antibiyotikler,Protein kaynağı algler,Algal Polisakkaritler,Alglerin mineral içerikleri, kullanım alanları,Hidrokarbonlar,Sitotoksik, antitümör metabolitler,Polihidroksialkanatlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıflar ve Algal Biyoteknoloji laboratuarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Algal metabolizmanın özellikleri, mikro ve makroalglerin biyolojik özellikleri. |
Dersi tanır, ders notunu temin eder. |
Yüz yüze anlatım. |
|
2 |
Çevre faktörlerinin hücre kompozisyonuna etkileri, Işık, sıcaklık ve besin kompozisyonunun algal metabolizma üzerindeki etkileri. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
3 |
Mikroalglerin biyoaktif kimyasalları, pigmentler ve kullanım alanları. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
4 |
Algal lipidler, yağ asitleri ve kullanım alanları. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
5 |
Protein kaynağı algler. Alglerin aminoasit kompozisyonları. |
Ders notunu okur ve verilen ödevi yapar. |
Yüz yüze anlatım. |
|
6 |
Makro ve mikroalgal polisakkaritler ve ekonomik değeri. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
7 |
Makro ve mikroalgal polisakkaritler ve ekonomik değeri. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Ara sınav |
|
9 |
Makroalglerden elde edilen hidrokolloidler ve polisakkaritlerin kimyası. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
10 |
Yenilebilir makroalg türleri.. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
11 |
Hayvan yemi olarak makroalgler, organik gübre olarak makroalgler. |
Ders notunu okur ve verilen ödevi yapar. |
Yüz yüze anlatım. |
|
12 |
Ticari değeri olan makroalgler, makroalglerden agar, alginat ve karragen´in kimyasal yapısı. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
13 |
Agar, alginat ve karragen diğer fikokolloidlerin kullanım alanları. |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
14 |
Makroalg fermentasyon ürünleri, bioethanol üretimi. |
Ders notunu okur ve verilen ödevi yapar. |
Yüz yüze anlatım. |
|
15 |
Dünya´da makroalg endüstrisi |
Ders notunu okuyarak gelir. |
Yüz yüze anlatım. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Zvi Cohen, Colin Ratledge(2005), AOCS Press, 257 sayfa.
Dr. J J Lewis (2011) Product Options for the Processing of Marine
Macro Algae – Summary Report, Published by The Crown Estate on behalf of the Marine Estate.
Ders notları
Zvi Cohen(1999) Chemicals from microalgae, Taylor & Francis, 419 sayfa.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
4 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
5 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
4 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
5 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|