|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Ürünleri Tesislerinin Projelendirilmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MAHMUT YANAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
projelerin genel kavramları ve mevzuatlarını açıklar. Projenin teknik yönünü anlar ve balık havuzların mimari ayrıntılarını yapar. Bir su ürünleri yetiştiriciliği projesinin ekonomik analizini ve fizibilite raporunu yapar. su ürünleri yetiştiriciliği projelerinin başlıca karesteristliklerini anlar ve açıklar. Bir su ürünleri projesi yapımını tek başına becerir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin bir su ürünleri yetiştiricilik projesinin teknik ve mimari ayrıntıları ile ekonomik analizlerini yapabilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Proje yapımı konusunda genel bilgiler, projeyle ilgili teknik ve ekonomik terimlerin açıklanması, su ürünleri işletmeleri projelerinin başlıca karesteristlikleri, model bir su ürünleri yetiştiricilik projelerinin teknik, mimari ayrıntıları ve ekonomik analizlerinin yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su ürünleri fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje yapımı konusunda genel kavramlar ve mevzuatlar |
öğrenci ders notu ile gelir |
Düz anlatım |
|
2 |
Su ürünleri üretim işletmelerinin başlıca karekteristlikleri |
ders notunu okuma |
Düz anlatım |
|
3 |
Balık havuzlarının teknik özellikleri ve mimarı ayrıntıları |
ders notunu okuma |
Düz anlatım, gösterim |
|
4 |
Proje yapımında ekonomik analizler ve fizibilite raporunun hazırlanması |
ders notunu okuma |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
5 |
Model alınan bir alabalık üretim işletmesinin projelendirilmesi |
ders notunu okuma ve proje ödevi hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
6 |
Model alınan bir alabalık üretim işletmesinin projelendirilmesi. |
ders notunu okuma ve proje ödevi hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
7 |
Model alınan bir çipura üretim işletmesinin projelendirilmesi |
ders notunu okuma, proje ödevi hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
8 |
Ara sınav, soruların yanıtlarının tartışılması |
ara sınava hazırlık |
yazılı ara sınav, tartışma |
|
9 |
Model alınan bir çipura üretim işletmesinin projelendirilmesi. |
ders notunu okuma ve proje ödevi hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
10 |
Model alınan bir levrek üretim işletmesinin projelendirilmesi. |
ders notunu okuma ve proje ödevi hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
11 |
Model alınan bir levrek üretim işletmesinin projelendirilmesi. |
ders notunu okuma ve proje ödevi hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
12 |
Model alınan bir japon balığı üretim işletmesinin projelendirilmesi. |
ders notunu okuma, proje ödevi hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
13 |
Model alınan bir japon balığı üretim işletmesinin projelendirilmesi. |
ders notunu okuma ve proje ödevi hazırlığı |
Düz anlatım, tartışma, gösterim, uygulama |
|
14 |
Öğrenci proje ödevlerinin değerlendirilmesi |
proje ödevi hazırlığı |
tartışma |
|
15 |
Öğrenci proje ödevlerinin değerlendirilmesi |
proje ödevi hazırlığı |
tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
final sınavına hazırlık |
final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tekelioğlu,N., 1990. "Model bir levrek üretim projesi" ders notu
Tekelioğlu,N., 1990. "Model bir çipura üretim projesi" ders notu
Yanar, M., 2000. "Model bir japon balığı üretim projesi" ders notu
Tekelioğlu,N., 1990. Model bir alabalık üretim projesi, ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
2 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
2 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
2 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
0 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|