|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kıyı Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TUNCAY KULELİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
KIYI ALANLARINI TANIMLAR KIYI ALANLARININ SINIFLAMASINI YAPAR KIYI ALANLARI YÖNETİMİNİ AÇIKLAR BÜTÜNLEŞİK YÖNETİM VE BÜTÜNLEŞME YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR BÜTÜNLEŞİK KIYI ALANLARI YÖNETİMİ PLANLARINI TANIMLAR Coastal classification. Explanation of integrated management and integration methods. Definition of integrated coastal management plans. Explanation of coastal zone management Definition of coastal zone
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
BÜTÜNLEŞİK KIYI ALANLARI YÖNETİMİNİ TANIMLAMA VE AÇIKLAMA. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bütünleşik Kıyı Alan Yönetimi´ne (BKAY) Giriş, Neden BKAY?, Zorunluluklar, Kazançlar, Kıyı Sistemi, Sisteme Bakış, Kullanıcı Fonksiyonları Alt sistemi, Altyapı Alt sistemi , Yaklaşım, Bütünleşim, Düzenlemeler, Uygulama , BKAY´nin Aşamaları, Başlangıç, Planlama, Uygulama (Gerçekleştirme), İzleme ve Değerlendirme, Yöntemler, Araçlar Ve Teknikler, Çevresel Değerlendirme Teknikleri, Politika Araçları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ DERSLİKLERİ |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bütünleşik Kıyı Alan Yönetimi´ne (BKAY) Giriş |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI |
DÜZ ANLATIM |
|
2 |
Neden BKAY?
|
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI |
DÜZ ANLATIM |
|
3 |
Zorunluluklar |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI |
DÜZ ANLATIM |
|
4 |
Kazançlar |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI |
DÜZ ANLATIM |
|
5 |
Kıyı Sistemi |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI |
DÜZ ANLATIM |
|
6 |
Kullanıcı Fonksiyonları Alt sistemi |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI |
DÜZ ANLATIM |
|
7 |
Altyapı Alt sistemi |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS |
DÜZ ANLATIM |
|
8 |
VİZE SINAVI |
SINAV HAZIRLIĞI / KONU TEKRARI |
Test |
|
9 |
Yaklaşım |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS |
DÜZ ANLATIM |
|
10 |
Bütünleşim |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS |
DÜZ ANLATIM |
|
11 |
Düzenlemeler |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS |
DÜZ ANLATIM |
|
12 |
Uygulama |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS |
DÜZ ANLATIM |
|
13 |
BKAY´nin Aşamaları |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS |
DÜZ ANLATIM |
|
14 |
Başlangıç, Planlama, Uygulama |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS |
DÜZ ANLATIM |
|
15 |
İzleme ve Değerlendirme |
KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS |
DÜZ ANLATIM |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
SINAV HAZIRLIĞI / KONU TEKRARI |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KULELI, T., BASUSTA, N., (2008). “Coastal Zone Management”. Coastal Ecosystem, Chapter 10, Nobel Pres No 1263, ISBN 978-605-395-059-2. Editors, Seyhan, K., Basusta, N., 1th. Press January, 2008, p. 189-203.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
KIYI ALANLARI YÖNETİMİ DERS NOTU - COASTLEARN
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
0 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
4 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
0 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
0 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
0 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
0 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
5 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
0 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
5 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|