Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kıyı Yönetimi

Dersin Kodu : SUF103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. TUNCAY KULELİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : KIYI ALANLARINI TANIMLAR
KIYI ALANLARININ SINIFLAMASINI YAPAR
KIYI ALANLARI YÖNETİMİNİ AÇIKLAR
BÜTÜNLEŞİK YÖNETİM VE BÜTÜNLEŞME YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR
BÜTÜNLEŞİK KIYI ALANLARI YÖNETİMİ PLANLARINI TANIMLAR
Coastal classification.
Explanation of integrated management and integration methods.
Definition of integrated coastal management plans.
Explanation of coastal zone management
Definition of coastal zone

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : BÜTÜNLEŞİK KIYI ALANLARI YÖNETİMİNİ TANIMLAMA VE AÇIKLAMA.

Dersin İçeriği : Bütünleşik Kıyı Alan Yönetimi´ne (BKAY) Giriş, Neden BKAY?, Zorunluluklar, Kazançlar, Kıyı Sistemi, Sisteme Bakış, Kullanıcı Fonksiyonları Alt sistemi, Altyapı Alt sistemi , Yaklaşım, Bütünleşim, Düzenlemeler, Uygulama , BKAY´nin Aşamaları, Başlangıç, Planlama, Uygulama (Gerçekleştirme), İzleme ve Değerlendirme, Yöntemler, Araçlar Ve Teknikler, Çevresel Değerlendirme Teknikleri, Politika Araçları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ DERSLİKLERİ


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bütünleşik Kıyı Alan Yönetimi´ne (BKAY) Giriş KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
2 Neden BKAY? KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
3 Zorunluluklar KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
4 Kazançlar KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
5 Kıyı Sistemi KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
6 Kullanıcı Fonksiyonları Alt sistemi KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
7 Altyapı Alt sistemi KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS DÜZ ANLATIM
8 VİZE SINAVI SINAV HAZIRLIĞI / KONU TEKRARI Test
9 Yaklaşım KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS DÜZ ANLATIM
10 Bütünleşim KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS DÜZ ANLATIM
11 Düzenlemeler KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS DÜZ ANLATIM
12 Uygulama KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS DÜZ ANLATIM
13 BKAY´nin Aşamaları KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS DÜZ ANLATIM
14 Başlangıç, Planlama, Uygulama KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS DÜZ ANLATIM
15 İzleme ve Değerlendirme KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMAS DÜZ ANLATIM
16/17 FİNAL SINAVI SINAV HAZIRLIĞI / KONU TEKRARI Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  KULELI, T., BASUSTA, N., (2008). “Coastal Zone Management”. Coastal Ecosystem, Chapter 10, Nobel Pres No 1263, ISBN 978-605-395-059-2. Editors, Seyhan, K., Basusta, N., 1th. Press January, 2008, p. 189-203.
Diğer Kaynaklar  KIYI ALANLARI YÖNETİMİ DERS NOTU - COASTLEARN


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 0
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 0
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 0
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 0
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 0
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 0
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 0
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 5
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 0
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 0
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 5
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4