|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Physical Principles of Magnetism |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-518 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET EKİCİBİL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Manyetizmadaki temel tanımları tanır Manyetizmadaki deneysel metodları öğrenir Manyetik malzemeleri sınıflandırır Stressin manyetik malzeme üzerindeki etkisini öğrenir Sert ve yumuşak manyetik malzemelerin farkını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Manyetizma günümüz teknolojisinin vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir ve bu nedenle fiziğin en popüler araştırma alanlarından birisidir. Dolayısıyla dersin amacı manyetizmanın temel özelliklerini detaylı bir şekilde öğrenciye aktarmak ve öğrenciyi bu konularda araştırma yapacak seviyeye getirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tanımlama ve Birimler, Deneysel Metodlar, Diamanyetizma ve Paramanyetizma, Ferromanyetizma, Antiferromanyetizma, Ferrimanyetizma, Manyetik Düzensizlik, Manyetosıkıştırma ve Stres Etkisi, Domainler ve Manyetizasyon Süreci, Uyarılmış Manyetik Düzensizlik, Olgun Parçacık ve ince film, Mıknatıslanma Dinamiği, Yumuşak Manyetik Malzemeler, Sert Manyetk Malzemeler, Süperiletkenlerin Manyetik Özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanımlama ve Birimler |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
2 |
Deneysel Metodlar |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
3 |
Diamanyetizma ve Paramanyetizma |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
4 |
Ferromanyetizma |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
5 |
Antiferromanyetizma |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
6 |
Ferrimanyetizma |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
7 |
Manyetik Düzensizlik |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav |
Arasınav |
|
9 |
Manyetosıkıştırma ve Stres Etkisi |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
10 |
Domainler ve Manyetizasyon Süreci |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
11 |
Uyarılmış Manyetik Düzensizlik |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
12 |
Olgun Parçacık ve ince film |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
13 |
Mıknatıslanma Dinamiği |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
14 |
Yumuşak Manyetik Malzemeler, Sert Manyetk Malzemeler |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
15 |
Süperiletkenlerin Manyetik Özellikleri |
İlgili konu araştırılsın |
tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Introduction to Magnetism and magnetic materials, B.D. Cullity, C.D. Graham, Wiley
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
3 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
2 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
3 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
4 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
5 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
4 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|