Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLPMT-302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUZAFFER YÜCEL Prof.Dr. MEHMET FARUK ALTUNKASA Prof.Dr. ZERRİN SÖĞÜT Prof.Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU Prof.Dr. HAKAN ALPHAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN SİREL Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgiye ulaşma ve etik değerler doğrultusunda değerlendirme becerisi kazanır.
Alanı ile ilgili uygulamalarda yeni yaklaşımlar getirir, problem çözme becerisi kazanır.
Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
Bireysel veya bir ekibin üyesi olarak çalışma planlar veri toplar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek lisans tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
2 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
3 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
4 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
5 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
6 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
7 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
8 |
Ara değerlendirme |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
9 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
10 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
11 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
12 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
13 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
14 |
Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
15 |
Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma
|
|
16/17 |
Yüksek Lisans tezi hakkında dönem raporu sunma |
Dönem raporu hazırlığı |
Savunma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
5 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
4 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
5 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
3 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
3 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
3 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
1 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
1 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
3 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
2 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
3 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|