|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ticaret Hukuku I |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 223 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH BİLGİLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ticari işletme ve esnaf işletmesini, ticari işletmenin bölümleri ve devrini bilirler, Taciri ve tacir olmanın hüküm ve sonuçlarını bilirler Ticaret unvanı, işletme adı, marka, haksız rekabet kavramlarını bilirler Kıymetli evrak kavramı ve türlerini bilir kambiyo senedi ve türlerini tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Lisans öğrencilerinin ticaret hayatının gerektirdiği bilimsel bilgiye sahip olabilmeleri için altyapı oluşturma ve bu alandaki uygulamaları yorumlama ve analiz edebilme becerilerini kazanmalarının sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ticaret ve ticaret hukuku, ticari işletme, tacir ve tacir olmanın hükümleri, tacir yardımcıları; bağımlı yardımcılar, bağımsız yardımcılar, ticaret sicili örgütü, ticaret unvanı ve işletme adı, marka; markanın tanımı ve türleri, tescili, marka sahibinin hakları ve yükümlülükleri, markayla ilgili hukuki işlemler, haksız rekabet,kıymetli evrak kavramı, temel nitelikleri ve çeşitli bakımlardan sınırlandırılması,kıymetli evrakın ziya ve iptali; kambiyo senetleri; poliçe, bono (emre muharrer senet), çek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ticaret Hukuku, Bölümleri ve Kaynakları
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
2 |
Ticari İşletme kavramı, malvarlığı, bölümleri, devri ve rehni
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
3 |
Ticari iş ve hükümleri
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
4 |
Tacir kavramı ve tacir olmanın hüküm ve sonuçları
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
5 |
Tacir yardımcıları, Bağlı ve bağımsız yardımcılar. |
Okuma |
Öğrenci Sunumu, Soru-Cevap |
|
6 |
Ticaret Sicili, Ticaret unvanı, işletme adı.
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
7 |
Marka, Haksız rekabet ve ticari defterler.
|
Okuma |
Öğrenci Sunumu, Soru-Cevap |
|
8 |
Ara Sınav
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kıymetli evrak kavramı, düzenlenişi
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap |
|
10 |
Kıymetli evrak türleri ve sınıflandırılması
|
Okuma |
Öğrenci Sunumu, Soru-Cevap |
|
11 |
Kıymetli evrakta defiler, ziya ve iptal
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap |
|
12 |
Kambiyo senetleri, ilkeleri, ortak hükümler
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
13 |
Poliçe
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
14 |
Bono (Emre yazılı senet)
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
15 |
Çek
|
Okuma |
Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çeker, M.: 6102 sayılı TTK´ya Göre Ticaret Hukuku, (Ticari İşletme Hukuku, Şirketler Hukuku, Kıymetli Evrak Hukuku), 5. Bası, Adana 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
3 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
0 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
1 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|