Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ticaret Hukuku I

Dersin Kodu : MG 223

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATİH BİLGİLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ticari işletme ve esnaf işletmesini, ticari işletmenin bölümleri ve devrini bilirler,
Taciri ve tacir olmanın hüküm ve sonuçlarını bilirler
Ticaret unvanı, işletme adı, marka, haksız rekabet kavramlarını bilirler
Kıymetli evrak kavramı ve türlerini bilir kambiyo senedi ve türlerini tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, Lisans öğrencilerinin ticaret hayatının gerektirdiği bilimsel bilgiye sahip olabilmeleri için altyapı oluşturma ve bu alandaki uygulamaları yorumlama ve analiz edebilme becerilerini kazanmalarının sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği : Ticaret ve ticaret hukuku, ticari işletme, tacir ve tacir olmanın hükümleri, tacir yardımcıları; bağımlı yardımcılar, bağımsız yardımcılar, ticaret sicili örgütü, ticaret unvanı ve işletme adı, marka; markanın tanımı ve türleri, tescili, marka sahibinin hakları ve yükümlülükleri, markayla ilgili hukuki işlemler, haksız rekabet,kıymetli evrak kavramı, temel nitelikleri ve çeşitli bakımlardan sınırlandırılması,kıymetli evrakın ziya ve iptali; kambiyo senetleri; poliçe, bono (emre muharrer senet), çek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ticaret Hukuku, Bölümleri ve Kaynakları Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
2 Ticari İşletme kavramı, malvarlığı, bölümleri, devri ve rehni Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
3 Ticari iş ve hükümleri Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
4 Tacir kavramı ve tacir olmanın hüküm ve sonuçları Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
5 Tacir yardımcıları, Bağlı ve bağımsız yardımcılar. Okuma Öğrenci Sunumu, Soru-Cevap
6 Ticaret Sicili, Ticaret unvanı, işletme adı. Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
7 Marka, Haksız rekabet ve ticari defterler. Okuma Öğrenci Sunumu, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Kıymetli evrak kavramı, düzenlenişi Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap
10 Kıymetli evrak türleri ve sınıflandırılması Okuma Öğrenci Sunumu, Soru-Cevap
11 Kıymetli evrakta defiler, ziya ve iptal Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap
12 Kambiyo senetleri, ilkeleri, ortak hükümler Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
13 Poliçe Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
14 Bono (Emre yazılı senet) Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
15 Çek Okuma Ders Anlatımı, Soru-Cevap, Grup Tartışması
16/17 Dönem Sonu Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çeker, M.: 6102 sayılı TTK´ya Göre Ticaret Hukuku, (Ticari İşletme Hukuku, Şirketler Hukuku, Kıymetli Evrak Hukuku), 5. Bası, Adana 2012.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 0
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 3
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 0
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 1
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 1
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 1
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 5
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 0
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 3
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 5
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 5
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 5
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5