Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diploma Öncesi Projesi-endüstriyel Seramik |
|
Dersin Kodu |
: |
SUE401 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
12 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
TSE tarafından tanımlanan ‘Sofra Eşyası Porseleni’ ile ilgili standartlara uygun farklı özelliklerde süs ve sofra eşyası tasarlayabilir. TSE tarafından tanımlanan ‘Sağlık Gereçleri’ ile ilgili standartlara uygun farklı özelliklerde sağlık gereçleri tasarlayabilir. Her tür mimari yüzey üzerine, endüstriyel üretim yöntemleri ile üretilerek uygulanabilen estetik değeri yüksek rölyefler tasarlayabilir. Endüstriyel seramik üretimi standartlarına göre yaş ve katı şekillendirme yöntemleriyle gerçekleştirilen model, model kalıp, teksir kalıbı ana kalıp ve işletme kalıbının elde edilme süreçlerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilen komplike seramik ürünlerin uygulamalı olarak tasarlanması sürecinde doğru ve temel bilgilendirmelerin gerçekleşmesini amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sofra Eşyası Porseleninde ‘TSE’ standartları ile tasarım uygulamaları.
Sağlık Gereçleri üretiminde ‘TSE’ standartları ile tasarım uygulamaları.
Mimari alanlarda ve mimari yüzeylerde uygulanabilir Endüstriyel Seramikler, tasarım sürecinde izlenecek yol ve yöntemler.
Endüstriyel üretimde uygulanan komplike döküm sistemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye ve Uygulama Sahaları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endüstriyel seramiğin uygulama alanlarının araştırılması ve belirlenmesi |
Kaynak kitap tedariği |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt |
|
2 |
Özgün seramik tasarımların oluşturulması konusunda gerekli taslak çalışmalarının başlatılması. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler |
Anlatım
Tanıtım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt |
|
3 |
Tasarımın gerçekleştirilmesi sürecinde yapılacak çalışmaların izlenecek yöntemlerin ve kullanılacak araç gereç ve malzemenin temini |
Araç gereç tedariki |
Araştırma ve İnceleme
Planlama
Soru - cevap
|
|
4 |
Taslak çalışmalarının denetlenmesi, işlevsellik özelliklerinin ve estetik sorunlarının tartışılması. Ölçülendirme ve teknik çizim çalışmaları. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler |
Eleştiri
İnceleme
tartışma
Planlama |
|
5 |
Büyütme ve küçülme hesapları, taslakların ölçümlendirilmesi. Teknik resimlerinin çizimi. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler |
Anlatım
Örnekleme
Örnek uygulama
İnceleme |
|
6 |
Biçimlendirme ve uygulama çalışmaları. Tashihler, yönlendirmeler. |
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
Örnekleme
Örnek uygulama
İnceleme |
|
7 |
Vize Değerlendirme |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
8 |
Biçimlendirme ve uygulama çalışmaları. Tashihler, yönlendirmeler. |
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
9 |
Biçimlendirme ve uygulama çalışmaları. Tashihler, yönlendirmeler. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
10 |
Biçimlendirme ve uygulama çalışmaları. Tashihler, yönlendirmeler. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
11 |
Biçimlendirme ve uygulama çalışmaları. Tashihler, yönlendirmeler. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
12 |
Proje Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
13 |
Proje Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
14 |
Proje Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama. Dönem içi çalışmaların teorik yorumu ve değerlendirmeler. |
Taslak çizimlerin çizimi için araç ve gereçler
Katı şekillendirme araç ve gereçleri |
Anlatım
İnceleme
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
15 |
Final Değerlendirme. |
Sergi ve sunum çalışmaları |
İnceleme ve değerlendirme |
|
16/17 |
Final Değerlendirme. |
Sergi ve sunum çalışmaları |
İnceleme ve değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
2 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|