|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Introduction to Nonlinear Control |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-723 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. İLYAS EKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lineer sistemleri öğrenir Lineer olmayan sistemleri öğrenir Düzgün ve düzgün olmayan kontrolcüleri öğrenir Düzgün kontrolcü tasarımını yapar Düzgün olmaya kontrolcü tasarımını yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Linear olmayan kontrol sistemlerinin incelenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, linear sistemler, lineer olmayan sistemler, zamanla değişen sistemler, faz-bölge analizi, denge noktası, Lyapunov teorisinin temel pernsipleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisiliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve içerik |
|
Düz anlatım |
|
2 |
Lineer sistemler |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
3 |
Lineer kontrol |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
4 |
Lineer kontrolcüler |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
5 |
Lineer olmayan durumlar |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
6 |
Sistem bozucuları |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
7 |
Lineer olmayan sistemler |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Zaman değişken sistemler |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
10 |
Faz-boyut analizi |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
11 |
Limit döngüler |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
12 |
Denge noktası |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
13 |
Lyapunov teorisinin özellikleri |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
14 |
Lyapunov kararlılığı |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
15 |
Giriş-çıkış kararlılığı |
Önceki konuların tekrarı |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Khalil, H.K., Nonlinear Systems, Prentica Hall, ISBN:0-13-067369-2
Slotine, J.J.; Li, W.: Applied Nonlinear Control. Prentice Hall, Englewood Cliffs (1991)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
3 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
3 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
3 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
3 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
4 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
3 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
3 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
3 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
2 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
0 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
8 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|