Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Introduction to Nonlinear Control

Dersin Kodu : EE-723

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. İLYAS EKER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Lineer sistemleri öğrenir
Lineer olmayan sistemleri öğrenir
Düzgün ve düzgün olmayan kontrolcüleri öğrenir
Düzgün kontrolcü tasarımını yapar
Düzgün olmaya kontrolcü tasarımını yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Linear olmayan kontrol sistemlerinin incelenmesi

Dersin İçeriği : Giriş, linear sistemler, lineer olmayan sistemler, zamanla değişen sistemler, faz-bölge analizi, denge noktası, Lyapunov teorisinin temel pernsipleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisiliği Bölümü Derslikleri (Zemin Kat)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş ve içerik Düz anlatım
2 Lineer sistemler Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
3 Lineer kontrol Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
4 Lineer kontrolcüler Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
5 Lineer olmayan durumlar Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
6 Sistem bozucuları Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
7 Lineer olmayan sistemler Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Zaman değişken sistemler Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
10 Faz-boyut analizi Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
11 Limit döngüler Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
12 Denge noktası Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
13 Lyapunov teorisinin özellikleri Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
14 Lyapunov kararlılığı Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
15 Giriş-çıkış kararlılığı Önceki konuların tekrarı Düz anlatım
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Khalil, H.K., Nonlinear Systems, Prentica Hall, ISBN:0-13-067369-2
 Slotine, J.J.; Li, W.: Applied Nonlinear Control. Prentice Hall, Englewood Cliffs (1991)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 6 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 1
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 3
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 3
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 3
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 2
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 0
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 8 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6