|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tekstilde Sürdürülebilirlik |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM473 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FÜSUN DOBA KADEM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yaşam döngüsü kavramını geliştirir. Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında nelerin olduğunu öğrenir ve bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tam yaşam döngüsü kavramını geliştirmek, tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında nelerin olduğunu öğrenmek, bu alanda yapılan çalışmaları hakkında bilgi kazanmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sürdürülebilirlik nedir, Dünyada sürdürülebilirlik kavramı, Yaşam Döngüsü Hayatımızı Nasıl Etkiliyor. Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında neler yer almaktadır. Tekstilde sürdürülebilir hammadde nedir. Atık Oluşumu: Üretim ve kullanım sırasında atık oluşumu. Atıkların geri kazanımı (elyaf-iplik-kumaş). Tekstil fabrikalarında atık su ve atık ısı geri kazanımı. Plastik atıkların geri kazanımı. Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında belgeler nelerdir? Sürdürülebilir çalışan tekstil işletmelerine bakış ve geleceğe yönelik öneriler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sürdürülebilirlik nedir.
Dünyada ve Ülkemizde Sürdürülebilirlik. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
2 |
Yaşam Döngüsü Hayatımızı Nasıl Etkiliyor. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında neler yer almaktadır.
Tekstilde sürdürülebilir hammadde nedir. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
4 |
Atık Oluşumu: Üretim ve kullanım sırasında atık oluşumu. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Atıkların geri kazanımı (elyaf-iplik-kumaş). |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Atıkların geri kazanımı (elyaf-iplik-kumaş). |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
Atıkların geri kazanımı (elyaf-iplik-kumaş). |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
ders notları |
yazılı |
|
9 |
Atıkların geri kazanımı (elyaf-iplik-kumaş). |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Tekstil fabrikalarında atık su ve atık ısı geri kazanımı. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
11 |
Tekstil fabrikalarında atık su ve atık ısı geri kazanımı. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
12 |
Plastik atıkların geri kazanımı. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
13 |
Tekstilde sürdürülebilirlik kapsamında belgeler nelerdir. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
Sürdürülebilir çalışan tekstil işletmelerine bakış ve geleceğe yönelik öneriler. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
15 |
Sürdürülebilir çalışan tekstil işletmelerine bakış ve geleceğe yönelik öneriler. |
ders notları |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
ders notları |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DOBA KADEM, F., 2013. Tekstilde Sürdürülebilirlik Ders Notları, Çukurova Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü.Adana, 70 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
3 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
2 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|