|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İşletmenin Gezilmesi ve işletme hakkında bilgiler edinilmesi |
İşletme hakkında internet araştırması |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
2 |
İşletmenin faaliyet alanı, ürünleri ve makine parkının incelenmesi |
İşletme gezisi ve araştırma sonucunda edinilen önceki bilgilerin tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
3 |
İşletmenin idari ve teknik açıdan organizasyon planlarının incelenmesi ve organizasyon şemasının çıkarılması |
edinilen önceki bilgilerin tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
4 |
İşletmenin idari ve teknik açıdan organizasyon planlarının incelenmesi ve organizasyon şemasının çıkarılması |
edinilen önceki bilgilerin tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
5 |
Yapay Lif Üretim Teknolojileri, İplikçilik Teknolojisi, Dokuma Hazırlık ve Dokuma Teknolojisi, Örme Teknolojisi konularından seçilen staj ana konusu ile ilgili üretim proseslerinin incelenmesi |
İlgili ders notlarının tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
6 |
Seçilen staj ana konusu ile ilgili üretim proseslerinin incelenmesi |
İlgili ders notlarının tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
7 |
Seçilen staj ana konusu ile ilgili üretim proseslerinin incelenmesi |
İlgili ders notlarının tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
8 |
Staj ara değerlendirmesi |
Staj notlarının tekrarı |
Sözlü sınav |
|
9 |
Seçilen staj ana konusu ile ilgili üretim proseslerinin incelenmesi |
İlgili ders notlarının tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
10 |
Her üretim aşamasının öncesi ve sonrasından elyaf, iplik veya ham kumaş numunelerinin alınması |
Numune alınabilecek üretim aşamalarının listesinin çıkarılması |
Uygulama |
|
11 |
Her üretim aşamasının öncesi ve sonrasından elyaf, iplik veya ham kumaş numunelerinin alınması |
Numune alınabilecek üretim aşamalarının listesinin çıkarılması |
Uygulama |
|
12 |
Laboratuar bünyesinde yapılan tekstil kalite kontrol işlemlerinin incelenmesi |
İlgili ders notlarının tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
13 |
Laboratuar bünyesinde yapılan tekstil kalite kontrol işlemlerinin incelenmesi |
İlgili ders notlarının tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
14 |
Tekstil kalite kontrol işlemlerinin detaylı incelemesi ve örnek hataların bilgilerinin alınması |
İlgili ders notlarının tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
15 |
Tekstil kalite kontrol işlemlerinin detaylı incelemesi ve örnek hataların bilgilerinin alınması |
İlgili ders notlarının tekrarı |
Sözlü iletişim, inceleme, soru-cevap |
|
16/17 |
Staj sonu değerlendirme sınavı |
Staj notlarının tekrarı |
Sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
2 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
5 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
3 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|