|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Elektroanalitik Kimya |
|
Dersin Kodu |
: |
KMS326 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrokimya, yükseltgenme/indirgenme tepkimeleri ile ilgili bilgileri öğrenir Elektrokimyasal hücreler ve standart elektrot potansiyellerinin uygulamaları ile ilgili bilgileri öğrenir Yardımcı indirgen ve yükseltgen maddeleri ve uygulama alanlarını öğrenir Potansiyometri ile ilgili temel bilgileri öğrenir Redoks titrasyon eğrilerinin oluşturulmasını ve çeşitli denge sabitlerinin potansiyometrik olarak belirlenmesini öğrenir Cam ve çeşitli membran elektrotların çalışma prensiplerini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kimya açısından önemli kimyasal ilkelere ilişkin bilgi ve düşünce alt yapısı oluşturmak, deneysel verilerin doğruluk ve kesinliğini sorgulayıp belirleme becerisi kazandırmak, analitik kimyada yararlı olan teknikleri sunmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrokimyasal metotlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D4 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrokimyaya Giriş |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
2 |
Elektrokimyasal Hücreler |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
3 |
Hücre ve Elektrot Potansiyelleri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
4 |
Referans ve İndikatör Elektrotlar |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
5 |
Yardımcı Yükseltgen/Yardımcı İndirgenler |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
6 |
Potansiyometri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
7 |
Standart Elektrot Potansiyellerinin Uygulamaları |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Redoks Titrasyonları ve Uygulamaları |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
10 |
Sıvı Membran Elektrotlar |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
11 |
Cam Elektrotlar |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
12 |
Gaz Duyarlı Problar |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
13 |
Elektrogravimetri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
14 |
Kulometri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
15 |
Kulometrik Titrasyonlar |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Esma Kılıç; Hamza Yılmaz. Analitik Kimya Temel İlkeler, Sekizinci Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara
Douglas A. Skoog; Donald M. West; F. James Holler; Stanley R. Grouch. Fundamentals of Analytical Chemistry, Eighth Edition, Thomson Brooks/Cole
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
4 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
3 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|