Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Elektroanalitik Kimya

Dersin Kodu : KMS326

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrokimya, yükseltgenme/indirgenme tepkimeleri ile ilgili bilgileri öğrenir
Elektrokimyasal hücreler ve standart elektrot potansiyellerinin uygulamaları ile ilgili bilgileri öğrenir
Yardımcı indirgen ve yükseltgen maddeleri ve uygulama alanlarını öğrenir
Potansiyometri ile ilgili temel bilgileri öğrenir
Redoks titrasyon eğrilerinin oluşturulmasını ve çeşitli denge sabitlerinin potansiyometrik olarak belirlenmesini öğrenir
Cam ve çeşitli membran elektrotların çalışma prensiplerini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kimya açısından önemli kimyasal ilkelere ilişkin bilgi ve düşünce alt yapısı oluşturmak, deneysel verilerin doğruluk ve kesinliğini sorgulayıp belirleme becerisi kazandırmak, analitik kimyada yararlı olan teknikleri sunmaktır

Dersin İçeriği : Elektrokimyasal metotlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D4


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektrokimyaya Giriş Sözel ve görsel sunum
2 Elektrokimyasal Hücreler Sözel ve görsel sunum
3 Hücre ve Elektrot Potansiyelleri Sözel ve görsel sunum
4 Referans ve İndikatör Elektrotlar Sözel ve görsel sunum
5 Yardımcı Yükseltgen/Yardımcı İndirgenler Sözel ve görsel sunum
6 Potansiyometri Sözel ve görsel sunum
7 Standart Elektrot Potansiyellerinin Uygulamaları Sözel ve görsel sunum
8 Ara Sınav
9 Redoks Titrasyonları ve Uygulamaları Sözel ve görsel sunum
10 Sıvı Membran Elektrotlar Sözel ve görsel sunum
11 Cam Elektrotlar Sözel ve görsel sunum
12 Gaz Duyarlı Problar Sözel ve görsel sunum
13 Elektrogravimetri Sözel ve görsel sunum
14 Kulometri Sözel ve görsel sunum
15 Kulometrik Titrasyonlar Sözel ve görsel sunum
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Esma Kılıç; Hamza Yılmaz. Analitik Kimya Temel İlkeler, Sekizinci Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara
 Douglas A. Skoog; Donald M. West; F. James Holler; Stanley R. Grouch. Fundamentals of Analytical Chemistry, Eighth Edition, Thomson Brooks/Cole
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 4
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 4
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 3
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 3
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3