|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grafiksel Analiz |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP389 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MAHMUT ÇETİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Grafik bilgisi edinir. 2. Grafik uygulamasını yapma yetisi gelişir. 3. Mühendislik problemlerini grafiksel olarak çözebilir. 4. Analitik düşünmeyi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik öğrencilerine grafik bilgisi vermek, grafik uygulamasını yapabilme yeteneğini geliştirmek ve mühendislik problemlerini grafiksel olarak çözebilmeye zorlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Verilerin grafiksel gösterimi, deneysel ilişkilerin saptanması, işlevsel ölçekler, nomograf tekniği. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Verilerin grafiksel gösterimi |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
2 |
Teknik ve bilimsel anlamda kullanılan grafikler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
3 |
Deneysel ilişkilerin saptanması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
4 |
Y=mx+b şeklindeki ilişkiler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
5 |
Y= bx^m şeklindeki ilişkiler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
6 |
Y= bx^m+c şeklindeki ilişkiler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
7 |
Quadratik ve kübik form ilişkiler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
8 |
İşlevsel ölçekler: Ölçek kavramı ve dereceleme |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
9 |
Bitişik ölçekler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
10 |
ARA SINAVI |
|
ARA SINAVI |
|
11 |
Ayrık ölçekler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
12 |
Nomograf tekniği |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
13 |
Kartezyen koordinat grafiği |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
14 |
Ayarlanmış ölçek |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
15 |
"Z Ölçeği" Nomogramı |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler |
Anlatım ve örnekler |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Study all the relevant subjects for final exam |
YIL SONU SINAVI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tülücü, K., 1994. Grafiksel Analiz. Ç: Ü. Ziraat Fakültesi, Ders Notu yayınları No:124, Adana.
2. Richard J Larsen; Morris L Marx, 2012. An introduction to mathematical statistics and its applications. Prentice Hall.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
2 |
|
2 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
1 |
|
3 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
3 |
|
4 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
0 |
|
5 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
4 |
|
6 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
5 |
|
7 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
3 |
|
8 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
5 |
|
9 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
0 |
|
10 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
4 |
|
11 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
4 |
|
12 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
3 |
|
13 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
1 |
|
14 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
3 |
|
15 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|