|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Giriş |
Felsefeye Giriş (A.A.) (p.12-26) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
2 |
Bilgi Felsefesi |
Felsefeye Giriş (A.A.) (s.27-56) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
3 |
Mantık |
Mantık (A.K.Ç) (s.13-42) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
4 |
Bilim Felsefesi |
Felsefeye Giriş (s.57-80) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
5 |
Varlık Felsefesi |
Felsefeye Giriş (s.81-106) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
6 |
Metafizik |
Metafiziğe Giriş (A.C.) (s.1-87) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
7 |
Ahlak Felsefesi |
Felsefeye Giriş (s.107-150) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
8 |
Arasınav |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
İslam Ahlak Felsefesi |
İslam Ahlak Teorileri (M.F.) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
10 |
Siyaset Felsefesi |
Felsefeye Giriş (s.151-198) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
11 |
Sanat Felsefesi |
Felsefeye Giriş (s.199-207) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
12 |
Din Felsefesi |
Felsefeye Giriş (s.218-241) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
13 |
İslam Felsefesi |
İslam Felsefesine Giriş (M.B.) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
14 |
Tasavvuf Felsefesi |
Tasavvuf Felsefesi veya Gerçek Felsefe (C.S.) (s.1-50) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
15 |
Eğitim Felsefesi |
Felsefeye Giriş (s.242-264) |
Yüzyüze (anlatım) |
|
16/17 |
Final sınavı |
Geçmiş konuların değerlendirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
1 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
2 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
2 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
1 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
1 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
4 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
1 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
4 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
4 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
1 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
3 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
2 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
4 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
2 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|