Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefeye Giriş

Dersin Kodu : ILS204

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN AKKANAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Öğrenciler genel felsefe hakkında bilgi sahibi olur.
2- Felsefenin temel problem ve çalışma alanlarını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefenin temel ilke, konu ve problemleri hakkkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği : Felsefe nedir, ne değildir? Bilgi felsefesi ve bilim felsefesi. Varlık felsefesinin alanları. Ahlak felsefesinin temel dinamikleri. Siyaset felsefesi ve sanat felsefesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel Giriş Felsefeye Giriş (A.A.) (p.12-26) Yüzyüze (anlatım)
2 Bilgi Felsefesi Felsefeye Giriş (A.A.) (s.27-56) Yüzyüze (anlatım)
3 Mantık Mantık (A.K.Ç) (s.13-42) Yüzyüze (anlatım)
4 Bilim Felsefesi Felsefeye Giriş (s.57-80) Yüzyüze (anlatım)
5 Varlık Felsefesi Felsefeye Giriş (s.81-106) Yüzyüze (anlatım)
6 Metafizik Metafiziğe Giriş (A.C.) (s.1-87) Yüzyüze (anlatım)
7 Ahlak Felsefesi Felsefeye Giriş (s.107-150) Yüzyüze (anlatım)
8 Arasınav Önceki konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav
9 İslam Ahlak Felsefesi İslam Ahlak Teorileri (M.F.) Yüzyüze (anlatım)
10 Siyaset Felsefesi Felsefeye Giriş (s.151-198) Yüzyüze (anlatım)
11 Sanat Felsefesi Felsefeye Giriş (s.199-207) Yüzyüze (anlatım)
12 Din Felsefesi Felsefeye Giriş (s.218-241) Yüzyüze (anlatım)
13 İslam Felsefesi İslam Felsefesine Giriş (M.B.) Yüzyüze (anlatım)
14 Tasavvuf Felsefesi Tasavvuf Felsefesi veya Gerçek Felsefe (C.S.) (s.1-50) Yüzyüze (anlatım)
15 Eğitim Felsefesi Felsefeye Giriş (s.242-264) Yüzyüze (anlatım)
16/17 Final sınavı Geçmiş konuların değerlendirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cavit Sunar: Tasavvuf Felsefesi veya Gerçek Felsefe
 Macit Fahri: İslam Ahlak Teorileri
 Ahmet Arslan: Felsefeye Giriş.
 A. Kadir Çüçen: Felsefeye Giriş.
 Takiyyettin Mengüşoğlu: Felsefeye Giriş
 Mehmet Bayrakdar: İslam Felsefesine Giriş
 Ahmet Cevizci: Metafiziğe Giriş
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 1
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 2
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 2
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 1
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 1
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 4
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 4
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 1
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 4
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 1
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 3
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 4
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 2
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2