Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hadis Metinleri 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS448 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEKİR TATLI Prof.Dr. ALİ OSMAN ATEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hadis tasnif türü olarak müsned eserleri tanır Müsned eserlerin doğuşu ve gelişimini kavrar Müsned eserlerin telif sebeplerini listeler Ahmed b. Hanbel´in Müsned´ini analiz eder Ahmed b. Hanbel´in Müsned´inden örnek metinler okur ve yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hadis tasnif türü olarak müsned eserler hakkında bilgi vermek. Bu alanda telif edilen literatürü tanıtmak, Ahmed b. Hanbel´in Müsned´i tanıtmak ve örnek metinler okutmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hadis edebiyatında müsned türü eserler. Telif özellikleleri ve sebepleri, Ahmed b. Hanbel´in Müsnedinden örnek metinler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hadis tasnif türü olarak müsnedler |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
2 |
Müsned eserler ve Ahmet b. Hanbel´in Müsned´i |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
3 |
Dört halifenin Müsned´i |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
4 |
Diğer Aşere-i Mübeşşere´nin Müsned´i |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
5 |
Ebu Hureyre´nin Müsned´i |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
6 |
80 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
7 |
40 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
20 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
10 |
10 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
11 |
5 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
12 |
3 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
13 |
2 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
14 |
1 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
15 |
1 hadis rivayet eden sahabilerin Müsned´leri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklarından ilgili konular |
Okuma, soru-cevap ve müzakere |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
3 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
3 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
2 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
3 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
3 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
4 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
3 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
4 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
4 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
4 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|