|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Staj 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 411 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilm İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapılacak işin özelliğine göre tekstil fabrikalarında veya tasarım studyolarında tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilerin 20 iş günü süresince dokuma, baskı veya giysi tasarımı alanlarında fabrika veya tasarım stüdyolarında iş akışı ve tasarım süreci üzerine teorik bilgiler edinmeleri ve pratik uygulamalar yapmaları sağlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil endüstrisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İşletmenin adı, adresi, kuruluş tarihi, personel sayısı, işleyiş sistemi hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
2 |
İşletmede çalışan yönetici, tasarımcı, mühendis, idari personel sayısının ve görevlerinin öğrenilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
3 |
İşletme organizasyon şemasının, makine yerleşim planının ve üretim akış şemalarının öğrenilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
4 |
İşletme organizasyon şemasının, makine yerleşim planının ve üretim akış şemalarının öğrenilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
5 |
Üretilen ürünlerin hammaddelerine ve yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
6 |
Üretilen ürünlerin hammaddelerine ve yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
7 |
Üretimde kullanılan makinelerin özellikleri ve teknolojik düzeyleri hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
8 |
visa |
|
değerlendirme |
|
9 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
10 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
11 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
12 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
13 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
14 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
15 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
16/17 |
final |
araştırma |
rapor değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fabrikada yapılan iş hakkında bilgi içeren yerli ve yabancı kitap, dergi ve web sayfaları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
4 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
4 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
0 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
2 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
5 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
4 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
0 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
5 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
2 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
3 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
3 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
0 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|