|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Desen 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS206 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders sonunda öğrenciler, el ve akıl koordinasyonlarını geliştirerek gördükleri 3 boyutlu bir cismi 2 boyutlu bir yüzeye en iyi şekilde çizer. Bu ders sonunda öğrenciler, canlı-cansız model üzerinden oran-orantı, kompozisyon, perspektif bilgilerini geliştirip serbest çalışmalarında bu bilgi ve beceriyi kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kompozisyon, perspektif, oran, orantı bilgileri doğrultusunda canlı model üzerinden etütler yapılır, artistik yaratıcılığın geliştirilmesi amaçlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Canlı, cansız model kullanılarak kağıt üzerine kurşun kalemle etütler yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Desen Atölyesi. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlı modelden desen çalışmaları. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Çizim araç ve gereçleri.
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
2 |
Canlı modelden desen çalışmaları. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. |
Örnek görsellerin incelenmesi.
Çizim araç ve gereçleri.
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
3 |
Antik büst üzerinden desen çalışması. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. |
Objeden kısa süreli kroki çalışmaları. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
4 |
Antik büst üzerinden desen çalışması. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. |
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları.
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
5 |
Antik tors üzerinden desen çalışması. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. |
Objeden kısa süreli kroki çalışmaları. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
6 |
Antik tors üzerinden desen çalışması. |
Örnek görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
7 |
Canlı model üzerinden desen çalışması. |
Örnek görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
8 |
VİZE SINAVI |
|
|
|
9 |
Canlı model üzerinden yirmişer dakikalık hızlı çizimler. |
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
10 |
Canlı model üzerinden yirmişer dakikalık hızlı çizimler. |
Örnek görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
11 |
Ölü doğa desen çalışması. |
Durağan cansız modelden kroki çalışmaları. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
12 |
Ölü doğa desen çalışması. |
Kroki çalışmaları. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
13 |
Çeşitli objelerden oluşturulan natürmort ile desen çalışması. |
Örnek görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
14 |
Canlı model üzerinden desen çalışması, Farklı malzeme ile (füzen) |
Örnek görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
15 |
Canlı model üzerinden desen çalışması, Farklı malzeme ile (füzen) |
Örnek görsellerin incelenmesi. |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Işık ve Gölge, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, İstanbul,1998.ISBN 975-14-0534-3
Burne Hogarth, Dynamic Anatomy, 2009
Desende Işık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yay., İstanbul, 2005. ISBN 975-379-233-6
Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Desende İnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını,
Burne Hogarth, Drawing the Human Head, 1989
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
3 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
4 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
4 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|