Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri 3d Modelleme Teknikleri 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İleri derecede modelleme teknikleri kullanarak her tür tasarım ve sanat projesini bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak modelleyebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SRS413 İleri 3d Modelleme Teknikleri 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
3 ds max Vray |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar destekli tasarım konusunda edinilen tecrübeleri bir projeye ile pekiştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Max, Autocad, Photoshop programları birlikte kullanabilmek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Labaratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje konularının belirlenmesi ve proje içeriklerinin tartışılması
|
3ds Max ile ilgili görsel materyallerin incelenmesi istenir.
|
Görsel sunumlar
|
|
2 |
Proje araç ve gereçlerinin araştırılması(Materyal, Boyut yerleşim konumları...)
|
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır.
|
Görsel sunumlar
|
|
3 |
Projenin plan kesit ve görünüşlerinin Autocad programında ölçülü olarak hazırlanması.
|
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır.
|
Görsel sunumlar
|
|
4 |
Plan kesit ve görünüşleri oluşturulan projenin elemanlarının 3 Ds Max programında çizilmesi 1
|
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır.
|
Görsel sunumlar |
|
5 |
Plan kesit ve görünüşleri oluşturulan projenin elemanlarının 3 Ds Max programında çizilmesi 2
|
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır.
|
Görsel sunumlar |
|
6 |
Plan kesit ve görünüşleri oluşturulan projenin elemanlarının 3 Ds Max programında çizilmesi 3
|
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır.
|
Görsel sunumlar |
|
7 |
Plan kesit ve görünüşleri oluşturulan projenin elemanlarının 3 Ds Max programında çizilmesi 4
|
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır.
|
Görsel sunumlar |
|
8 |
Ara Sınav
|
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır.
|
Görsel sunumlar |
|
9 |
Modellemelerin bitirilmesi 1
|
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır.
|
Görsel sunumlar |
|
10 |
Modellemelerin bitirilmesi 2
|
3ds Max ile ilgili proje yaptırılır.
|
Görsel sunumlar
|
|
11 |
Projede belirtilen objelerin gerçek boyutlarında yerleştirilmesi
|
3ds Max ile ilgili proje yaptırılır. |
Görsel sunumlar
|
|
12 |
Kaplamaların photoshop yardımı ile hazırlanması
|
3ds Max ile ilgili proje yaptırılır. |
Görsel sunumlar |
|
13 |
Vray render kullanılarak çalışmanın digital veri olarak kayıt edilmesi
|
Proje hazırlama tekniklerini incelemeleri istenir
|
Görsel sunumlar
|
|
14 |
Baskı çıktılarının teslimi…
|
Proje sunum hazırlatılır.
|
Görsel sunumlar |
|
15 |
Final Sınavı Haftası
|
Proje sunum hazırlatılır.
|
Görsel sunumlar |
|
16/17 |
Final Sınavı Haftası
|
Proje sunum hazırlatılır. |
Görsel sunumlar |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
4 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
4 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
4 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
5 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
4 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
4 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
3 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
4 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
4 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
4 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|