Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Seramik Sanatı

Dersin Kodu : SRT404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi BAHAR ARI DELLENBACH

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kaynak kullanma deneyimi artar.
Sözlü ve yazılı sunumlarla kendini ifade etme yeteneği kazanır.
Çağdaş seramik sanatçıları hakkında (ülkemizde ve yurt dışında) birikim kazanır.
Çağdaş Seramik tanımı içinde üretilen herhangi bir eseri okuma, yorumlama ve eleştirme pratiği kazanır.
Sanat Akımlarının seramik malzemeyi nasıl etkilediğini ,farklı disiplinlerle nasıl buluşturduğunu öğrenir.
Seramik sanatının 1960 ve sonrasında geçirdiği değişimler konusunda bilgi sahibi olur.
Çağdaş seramik sanatının; çağdaş sanat içindeki yerini belirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çağdaş Seramik Sanat Tarihi; öğrencilere seramik malzemenin sanat tarihi içinde yaptığı yolculukta; 1960 sonrasında gerçekleştirilen örneklerini içerik ve biçim ilişkisi içinde okunmalarına katkıda bulunur. Ayrıca, tarihsel süreç içinde yaşanan sanat akımlarının, modernizm/post modernizm sürecinin seramik sanatı ile kurduğu ilişkiyi öğrenmelerini sağlar.

Dersin İçeriği : Bu ders, çağdaş seramik sanatçılarını ve çağdaş seramik yapıtlarını tanıtır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 20. yy.sanatı içinde 1960’a gelene kadar belli başlı örneklerle seramik sanatı hakkında genel bir değerlendirme. Örneklerin gösterilmesi. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
2 Sanat Tarihi içindeki akımlara kısaca değinerek verilen örnekler hakkında konuşmak. Biçim İçerik ilişkisi içinde yorumlamak. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
3 Modernizm /Postmodernizm tanımalarının yapılarak öğrencilere bu konuda yapılan tartışmalar tanıtılacaktır. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
4 Çağdaş seramik sanatının 1960’larla başlayan değişimdeki yerinin belirlenmesi. Modernizm /Postmodernizm ekseninde üretilenler. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
5 1960’lardan başlayarak genel sanat ortamı içinde, çağdaş seramik sanatının anlatılması, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
6 Çağdaş sanat ortamı (1960-1970) ( kavramsal sanat, fluxus, arazi sanatı ) etkisinde çağdaş seramik sanatının anlatılması, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
7 1970’ler ve 1980’lerde yeni dışavurumculuk dalgası, yeni kavramsalcılar ve medya eleştirisi etkisinde çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
8 ARA SINAV Anlatılan konuların tekrar edilmesi, örneklerin incelenmesi. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
9 1990’larda yaşanan ekonomik değişimin de etkisiyle değişen sanat ortamının çağdaş seramik üretimine etkileri. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
10 Post Modernizm ve yeni kavramsalcılık etkisinde (1970-1980-2000) çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
11 Post Modernizm ve yeni kavramsalcılık etkisinde (1970-1980-2000) çağdaş seramik sanatı üretimi, örneklerin verilmesi ve yorumlanması. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
12 Postmodernist seramik çalışmalar üzerinde yapıt okumaları ve çözümlemeleri. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
13 Son on yılda özellikle ülkemizdeki çağdaş seramik üretimine bakış. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
14 Modernist/Postmodernist seramik çalışmaların genel karşılaştırması. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
15 Modernist/Postmodernist seramik çalışmaların genel karşılaştırması. Konu hakkında ön bir araştırma yapılması, varsa soruların not edilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.
16/17 FİNAL SINAVI Anlatılan konuların tekrar edilmesi, örneklerin incelenmesi. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Problem Çözme, Araştırma.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  VECCHİO Marc Del, Postmodern Ceramics, Thames&Hudson world of art, London, 2001
 VECCHİO Marc Del, Postmodern Ceramics, Thames&Hudson world of art, London, 2001
 20th ceramics Edmund de Waal Thames Hudson , BAHR Hermann,
 Modernizmin Serüveni, YKY Yayınları, 2003 ,
 BERGER John, Görme Biçimleri, İstanbul, Türkçesi: Yurdanur Salman, 1990,
 ECO Umberto, Açık Yapıt, Türkçesi: Nilüfer Uğur Dalay, İstanbul, Can Yayınları, 2000
 ANTMEN Ahu,“Yerleştirme: Heykelin Dönüşümü mü?’’, Sanat Dünyamız Dergisi, İstanbul, Sayı 82, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık,2002,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 2
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 2
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 2
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 4
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 3
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 3
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3