|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Borçlar Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖMER KORKUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Borçlar hukuku hakkında genel bilgiye sahip olur Borcu doğuran kaynakları öğrenir Haksız fiil ve uygulaması hakkında bilgi edinir Borçlarla ilgili hukukî sorunları tâhlil edebilme becerisini kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
EA 101 Sosyal Bilimlere Giriş
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
"Borçlar Hukuku hakkında genel bilgiler
Borcu doğuran kaynakların genel olarak incelenmesi,
Haksız fiilin unsurları ve uygulamadan örneklerin öğrenciye sunulması,
Sebepsiz zenginleşme ile ilgili temel bilgilerin verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hukukun genel kavramlarını ve kaynaklarını öğrenir, hak kavramını öğrenir, iyiniyet ve dürüstlük kavramlarını anlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Borçlar hukukunun genel olarak hukuktaki yeri, gelişimi, kurumsallaşması ve önemi
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
2 |
Borç kavramı, borcun konusu ve tarafları, Borçlar hukukuna egemen olan ilkeler
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
3 |
Borç ve Sorumluluk: Sorumluluk kavramı, Tam/Eksik borçlarda sorumluluk
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
4 |
Hukuki işlemden doğan borçlar
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
5 |
Sözleşme ve kuruluşu
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
6 |
Sözleşmenin geçerlilik koşulları, Sözleşmenin geçersizliği
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
7 |
Temsil, Sözleşmenin değişen şartlara uyarlanması
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav
|
Sınava hazırlık |
yazılı sınav
|
|
9 |
Haksız fiilden doğan borçlar
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
10 |
Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
11 |
Borçların ifası, borcun yenilenmesi, Alacaklı ve borçlu sıfatlarının birleşmesi
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
12 |
Takas, Zamanaşımı savunması, İbra
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
13 |
Alacaklı veya borçlu sayısında fazlalık, şarta bağlı borçlar, cezai şart
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
14 |
Alacağın temliki, borcun yüklenmesi
|
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
15 |
Konuların tekrarı |
okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
"Bilgili, F/Demirkapı, E./Demir, S.: Borçlar Hukuku Genel Hükümler, 2. Basım, Bursa 2013.
"
Kayıhan, Ş.: Borçlar Hukuku Genel Hükümler, 3. Basım, Ankara 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
3 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
3 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
1 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
0 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
5 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
0 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
5 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|