Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri 3d Modelleme Teknikleri 1

Dersin Kodu : SRS413

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SIRRI KÜÇÜKARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İleri derecede modelleme teknikleri kullanarak her tür tasarım ve sanat projesini bilgisayar ortamında 3 boyutlu olarak modelleyebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SER103 Seramik Temel Sanat Eğitimi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 3Ds MAx Programı Yardımı İle Temel Animasyon Yapılarını Öğretmek

Dersin İçeriği : 3 ds Programı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bilgisayar Labaratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kamera Etkileri Kaynak inceleme Görsel sunumlar
2 Target Camera (Hedef Kamera) Kaynak inceleme Görsel sunumlar
3 Free Camera (Hareketli Kamera) Kaynak inceleme Görsel sunumlar
4 Camera tracker Kaynak inceleme Görsel sunumlar
5 Panoroma Exporter Kaynak inceleme Görsel sunumlar
6 Vray Camera Kaynak inceleme Görsel sunumlar
7 Camera Map Kaynak inceleme Görsel sunumlar
8 Ara sınav Kaynak inceleme Ara sınav değerlendirmesi
9 Işık Etkileri Kaynak inceleme Görsel sunumlar
10 Animasyonlar Kaynak inceleme Görsel sunumlar
11 Track View Efekleri Kaynak inceleme Görsel sunumlar
12 Sahne Birleştirme Kaynak inceleme Görsel sunumlar
13 Vray(Plug-in) 1 Kaynak inceleme Görsel sunumlar
14 Vray(Plug-in) 2 Kaynak inceleme Görsel sunumlar
15 Vray(Plug-in) 3 Kaynak inceleme Görsel sunumlar
16/17 Final Sınavı Haftası Kaynak inceleme Final sınavı değerlendirmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  3ds Max 7 ile Görselleştirme, Emrah Çelik, Değişim Yayınları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 4
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 3
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 4
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 4
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 4
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 3
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 3
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 4
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 3
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 3
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 4
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 4
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 3
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 3
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 3
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 3
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3