|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sofra Eşyası Ve Sağlık Gereçleri Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sofra Eşyası Seramiklerinin bünye ve sır ilişkisi bakımından fiziksel yapılarını bilir. -Sofra Eşyası Seramiklerini kullanım alanlarına göre tasarımlarını gerçekleştirebilir.
- Döküm yöntemiyle üretilen seramiklerinin bünye özellikleriyle ilişkili olarak (akçini-sert çini-porselen) modellerini tasarlayabilir, biçimleyebilir. Sofra Eşyası seramiklerinin şekillendirme yöntemlerini ve kurutma, rötuş, sırlama, pişirme ve kalite kontrol aşamalarını bilir. Sağlık Gereçlerinin fiziksel özellikleri ve fonksiyonlarını bilir. İşlevsellik ve sağlığa uygunluk kavramlarıyla tasarımlar arasındaki ilişkiyi bilir. Sağlık Gereçleri Seramiklerinin tasarımında izlenen yol ve yöntemleri bilir. Sağlık gereçlerinin üretim sürecinde yer alan döküm, kurutma, rötuş, sırlama, pişirme ve kalite kontrol aşamalarını bilir.
Alanıyla ilgili el-göz koordinasyonunu öğrenir ve zamanı da verimli bir şekilde kullanabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sofra Eşyası ve Sağlık Gereçleri seramiklerinin tasarlanması sürecinde doğru ve temel bilgilendirmelerin gerçekleşmesini ve bu ürünlerin tasarımını gerçekleştirirken uygulanması gereken tasarım mantığının oluşturulmasını amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sofra Eşyası Seramiklerinin fiziksel yapıları.
Sofra Eşyası Seramiklerinin sınıflandırılması.
Sofra Eşyası Seramiklerinin tasarımında izlenen yol ve yöntemler.
Sağlık Gereçlerinin fiziksel özellikleri ve fonksiyonları.
İşlevsellik ve sağlığa uygunluk kavramlarıyla tasarımlar arasındaki ilişki.
Sağlık Gereçleri Seramiklerinin tasarımında izlenen yol ve yöntemler.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Endüstriyel Seramik Tasarım Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sofra eşyası ve sağlık gereçleri ürünlerinin tanımlanması, tasnifi.
Sofra eşyası ve sağlık gereçleri ürünlerinin kullanım alanları.
|
Konu ile ilgili materyal |
Sözlü anlatım.
Görsel sunumlar.
Soru-Yanıt
Araştırma ve İnceleme, |
|
2 |
Proje üretiminde kullanılacak seramik hamurunun tespiti fiziksel özellikleri, küçülme ve çökme oranları |
Konu ile ilgili materyal |
Sözlü anlatım.
Görsel sunumlar.
Soru-Yanıt
Araştırma ve İnceleme, |
|
3 |
Sofra eşyası ve sağlık gereçleri tasarımında biçimsel zorunluluklar ve sağlığa uygunluk. |
Konu ile ilgili materyal |
Sözlü anlatım.
Görsel sunumlar.
Soru-Yanıt
Araştırma ve İnceleme, |
|
4 |
Sofra eşyası ve sağlık gereçleri ürünlerinin kullanım alanları. |
Konu ile ilgili materyal |
Sözlü anlatım.
Görsel sunumlar.
Soru-Yanıt
Araştırma ve İnceleme, |
|
5 |
Proje seçimi. Projenin gerçekleştirilmesi sürecinde hedefler, izlenecek yollar ve taslak çizimler. |
Konu ile ilgili materyal |
Sözlü anlatım.
Görsel sunumlar.
Soru-Yanıt
Araştırma ve İnceleme, |
|
6 |
Büyütme ve küçülme hesapları, taslakların ölçülendirilmesi. Plan ve kesit çizimler.Proje konusu ile ilgili dosya sunumu. |
Konu ile ilgili materyal |
Sözlü anlatım.
Görsel sunumlar.
Soru-Yanıt
Araştırma ve İnceleme, |
|
7 |
ARA DEĞERLENDİRME |
Çizim araç ve gereçleri. |
İnceleme ve değerlendirme |
|
8 |
Proje Modellemede kullanılacak plakaların dökümü ve üretimi. |
Çizim araç ve gereçleri. |
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama
|
|
9 |
Proje konusu ile ilgili bulunan kaynaklardan konuyla ilgili taslaklar çıkarma, inceleme ve değerlendirme. |
Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama
|
|
10 |
Teknik çizimlerin malzemeye aktarılması ve biçimleme çalışmaları. |
Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama
|
|
11 |
Teknik çizimler üzerinden şablonların oluşturulması. |
Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama
|
|
12 |
Biçimleme tekniklerinin öğretilmesi ve gerçekleştirilmesi. |
Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama
|
|
13 |
Modelleme çalışmaları. |
Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama
|
|
14 |
Model yüzeylerinin kalıba uygun konuma getirilmesi. |
Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama
|
|
15 |
FİNAL DEĞERLENDİRME |
Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
İnceleme ve değerlendirme |
|
16/17 |
FİNAL DEĞERLENDİRME |
Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
İnceleme ve değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PEKŞEN, Selahattin. Alçı Atölyesi. Temel Ders Kitabı, İstanbul: 2000.
KURA, Hande. Endüstriyel Seramik Tasarımında Biçim ve Üretim Yöntemleri, Sanatta Yeterlik Eser Çalışması. İstanbul: 1989
KUNDUL, müçteba. Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Teknikleri,
İstanbul:2013
Farklı malzemelerle çalışan sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı kataloglar, Süreli yayınlar, İnternet olanakları, sanat ve tasarımla ilgili tezler ve makaleler.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
3 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
5 |
15 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|