Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Oyunlarla Almanca Öğretimi I

Dersin Kodu : YDS101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Geleceğin Öğretmen adaylarına yabancı dil dersinde konular ve beceriler dikkate alınarak hangi oyunların var olduğunu ve nasıl kullanılması gerektiği öğretilmektedir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yabancı dil dersinde dinleme, okuma, konuşma ve yazma gibi beceriler önem taşımaktadır ve geleceğin öğretmen adayları bunları göz önünde bulundurarak bunlara yönelik oyunlar derste kullanmayı bilmeleri gerekmektedir ve uygulamalılardır.

Dersin İçeriği : Yabancı dil dersinde dinleme, okuma, konuşma ve yazma gibi becerilere yönelik oyunların öğretilmesi ve bunların etkilerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancı dil dersinde oyunların önemi Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
2 Oyun ve öğrenmenin ilişkisi;Oyunların planlanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
3 Eğitsel oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
4 Eğitsel Oyun Örnekleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
5 Eğitsel Oyunların Uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
6 Yaratıcı Oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
7 Yaratıcı Oyun Örnekleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
8 ara sınav Yazılı sınav
9 Yaratıcı Oyunların Uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
10 Hareketli Oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
11 Hareketli Oyun Örnekleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
12 Hareketli Oyunların Uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
13 Etkileşime dayalı Oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
14 Etkileşime dayalı Oyun Örnekleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
15 Etkileşime dayalı Oyunların Uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
16/17 Final Sınavı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Spiele im Fremdsprachenunterricht, Diplomarbeit, Brünn
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 5
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 4
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 5
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 5
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 5
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 5
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 5
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3