Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Eğitim Tarihi

Dersin Kodu : OSC106

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ŞENGÜL DOĞANAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cumhuriyetten önceki dönemde oluşan eğitimle ilgili belli başlı tarihi olayları bilir.
Cumhuriyetten önceki dönemde nasıl öğretmen yetiştirildiğini kavrar.
Cumhuriyetten önceki dönemde hangi eğitimcilerin etkili olduğunu kavrar
Cumhuriyetten sonraki eğitim sistemimizin oluşmasında etkili olan eğitimcileri kimler olduğunu bilir.
Tevhid-i Tedrisat Kanununun Türk eğitim tarihi açısından önemini kavrar.
Öğretmen yetiştirme açısından yüksek öğretmen okullarının önemini kavrar.
Türk eğitim sisteminin temel ilkelerini kavrar
Öğretmen yetiştirme açısından köy enstitülerinin önemini kavrar.
Okul öncesi öğretmenliğinin tarihini kavrar.
Okul öncesieğitiminin ülkemizdeki gelişimini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Türk eğitim tarihinin önemini kavratmak; İslâmiyet öncesi Türk eğitiminin genel özelliklerini , İslamî dönem Türk eğitim yapısını, Cumhuriyet dönemi Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri, Yakın dönem Türk eğitimindeki değişme ve gelişmeleri kavratmak

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği geçmişten günümüze Türk eğitim tarihindeki önemli olay ve kişileri kapsamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin Tanıtımı Eski Türklerde eğitim : Hunlar, Göktürkler, Uygurlar 34589 1-16 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
2 Müslümanlığın kabulünden sonra Türklerde eğitim: Karahanlılar 34589 21-38 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
3 Müslümanlığın kabulünden sonra Türklerde eğitim: Selçuklular, Anadolu Beylikleri 34589 42-57 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
4 Osmanlılarda eğitim: Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar 34589 61-135 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
5 Osmanlılarda eğitim: Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar 34589 61-135 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
6 Osmanlılarda eğitim: İlk yenileşme hareketleri Dönemi 34589 143-153 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
7 Osmanlılarda eğitim : Tanzimat Dönemi 34589 157-215 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
8 Vize
9 Osmanlılarda eğitim: Mutlakiyet Dönemi 34589 225-262 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
10 Osmanlılarda eğitim: Meşrutiyet Dönemi 34589 265-314 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
11 Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti 34589 317-324 arası okunacak 34589 324-437 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
12 Türkiye Cumhuriyeti Dönemi 34589 324-437 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
13 Türkiye Cumhuriyeti Dönemi 34589 324-437 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
14 Türkiye Cumhuriyeti Dönemi 34589 324-437 arası okunacak Anlatım, Soru-cevap
15 Final
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akyüz, Y. (2013). Türk eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 0
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 0
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 0
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 4
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4