|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknoloji Ve Etik |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. SERKAN DİNÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mesleği ve mesleğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Mesleğiyle ilgili sosyolojik özellikler ve etik değerler hakkında yeterli bilgiye sahip olur. Mesleğinin gereklerini yerine getirirken çağdaş rol ve sorumlulukları benimser. Mesleğinin yasal yönlerini takip eder ve öneriler getirir. Mesleğinin gerektirdiği hak ve sorumluluklar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur. Mesleğinin Dünyada ve Türkiyede tarihsel gelişim sürecini, bu sürece katkısı olan lider kişi ve olayları bilir. Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşları, bunların amaç ve hedeflerini bilir. Meslek etiği kurallarını bilir ve ona göre davranır. Etik sorunlara çözüm üretir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi tarihinin ve meslek olma sürecinin bilinmesi. Etik ilkelerin benimsenmesi, meslek ile ilgili çağdaş rolleri, yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin öğrenilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Etik kavramını ve temel etik yaklaşımlarını bilmek, ve alanda ortaya çıkan etik sorunları tanıyarak onlara çözüm önerileri oluşturmaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknoloji ve etik nedir? |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
2 |
Teknoloji, eğitim teknolojisi ve etik ilişkisi. |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
3 |
Mesleki değerler |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
4 |
İletişim etiği |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
5 |
Bilgi etiği ve bilgisayar etiği |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
6 |
Eğitim etiği |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
7 |
Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
8 |
Arasınav |
. |
Yazılı sınav |
|
9 |
Bilişim suçları |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
10 |
Bilimsel suçlar |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
11 |
Öğrenci ödev sunumları ve genel değerlendirme |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
12 |
Bilim, teknoloji ve etik |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
13 |
Etik kuralları |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
14 |
Teknolojideki gelecek nesil suçlar |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
15 |
Öğrenci ödev sunumları ve genel değerlendirme |
İlgili kaynakların incelenmesi. |
Sunum, tartışma, beyin fırtınası. |
|
16/17 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dedeoğlu, G. (2009). Etik be Bilişim. İzmir: Etki Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
1 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
2 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
0 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
1 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
0 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
2 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
1 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
1 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
5 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
1 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
5 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 82 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|