|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Çizim |
|
Dersin Kodu |
: |
JS 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teknik çizimlerde bilgisayar kullanmayı öğrenir. Cad formatında çizimler oluşturmayı öğrenir. Değişik nesnelerin çizim ortamında oluşturulmasını öğrenir. İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Jeoloji Mühendisliği öğrencilerine, Autocad yazılım paketinin temel kullanımını, iki boyutlu çizim tekniklerini ve ders kapsamında üç boyutlu çizimleri ve animasyonları öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mühendislik projelerinin farklı aşamalarında tasarım ve yapımı için temel yazılım uygulamalarının kullanımına giriş. Nesne oluşturma, nesnelerin düzenlenmesi, yüzey modellemesi, yapı modellemesi, coğrafi ve yapı bilgileri veri tabanları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Autocad’e Giriş; dijital ortamda çizimler oluşturulması, çalışma ekranının tanımlanması, diğer çalışma ayarlarının yapılması |
Autocad için literatüre çalışması |
Kütüphane ve internet çalışmaları |
|
2 |
Nesneleri tanımlama; Nesneler arasında bir mesafe oluşturma, nesneleri budama, genişletmek, kırmak ve birleştirmek |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
3 |
Çizim Organizasyonu ve Taleplere göre düzenleme; Komutlar, nesne alanının hesaplanması nesnenin özelliklerini değiştirme, katmanları kullanımı |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
4 |
Açıklamalar; Metin ile Çalışma: metin stilleri, metin ayarları ve çok satırlı metin |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
5 |
Nesnelerin saklanması ve izole edilmesi; tutamak komutu ile çalışma |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
6 |
Şablon İçeriği Oluşturma; Nesnelerin saklanması ve izole edilmesi |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
7 |
Nesneler üzerinde işlem yapılması; Kopyalama, Taşıma, Aynalama ve Döndürme, döndürme referans açılarının kullanımı, dizilerin tanımlanması ve kullanılması, seçim seti yöntemlerinin kullanımı |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
8 |
Arasınav |
Önceki derslerin tekrarı |
Bilgisayarla çalışma |
|
9 |
Ek Çizim Nesneleri oluşturmak; çoklu çizgilerle çalışmak |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
10 |
Yerleşim Düzeni ve Görünürlük; Katmanlar oluşturma ve yönetme |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
11 |
Temel Çizimler oluşturma; çizim komutları ile geometri oluşturulması, nesne yakalama düzeni içinde çalışma, kutupsal yakalama düzeni içinde çalışma |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
12 |
Yazdırma ve baskı alma; sayfa düzeninin tanımlanması |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
13 |
Ölçülendirme; oluşturun Boyutlar, boyut stilleriyle çalışma |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
14 |
3 boyutlu çizim; 2 boyuttan 3 boyutlu çizime geçme, 3 boyutlu nesnelerle çalışma. |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
15 |
Animasyon oluşturma |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Önceki dersin ödevlerinin yapılması |
Bilgisayarla çalışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gladfelter, D. 2013. Autocad 2013 and Autocad LT 2013, Lisanslı Eğitim Kitapçığı, SYBEX
Ekebaş, A. N. 2004. Temel Autocad. Seçkin Yayıncılık.
Baykal, G. 2012; Autocad 2012, Alfa Yayıncılık.
Gök, K. ve Gök A. 2013, Autocad 2012, Seçkin Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
3 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
5 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
5 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
5 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
4 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
5 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
5 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
4 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
5 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|