Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rekreasyon Ve Liderlik

Dersin Kodu : AY 486

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MÜGE ATAKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
2.Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları tartışabilecek
3.Rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz edebilecektir.
4.Rekreasyon yönetiminde planlama ve programlamayı analiz edebilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Rekreasyon kavramını ve kapsamını incelemek, spor ile ilişkili rekreasyon etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde önemini ve yerini tartışmak.

Dersin İçeriği : Türkiye’de ve dünyada rekreasyon yönetiminin gelişimini değerlendirmek ve rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz etmek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zaman, boş zaman ve rekreasyon Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
2 Rekreasyon kavramı ile ilişkili konular Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
3 Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
4 Rekreasyon özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
5 Amaçlarına göre rekreasyonun sınıflandırılması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
6 Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
7 Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
8 Vize
9 Rekreasyon spor alanları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
10 Rekreasyonda Turizm Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
11 Turizm ile rekreasyon arasındaki ilişkiler Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
12 Rekreasyon ve çevre Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
13 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
14 Rekreasyon ve spor Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
15 Rekreasyon ve spor Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi. Ankara: Detay Kitapevi. Karaküçük, Suat (1999).
 Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 3
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 4
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 4
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 3
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 5
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5