Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engelliler İçin Spor Eğitimi

Dersin Kodu : AY 372

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. İREMKAVASOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Engellilerle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
Engelli bireylerin gelişim özelliklerini bilir.
Sporun engelli bireyler üzerindeki etkilerini tartışır.
Engelli bireylerin özelliklerine göre spor programı hazırlar.
Engellilerle beden eğitimi ve spor uygulamalarına katılır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlamı ve önemi, engelli bireylerde spor seçiminde ve spor yaptırılırken dikkat edilecek konuların öğrenilmesi.

Dersin İçeriği : Engelli tanımları, nedenleri, sınıflandırılması, engelliler için beden eğitimi ve sporun önemi, spor eğitiminde önemli noktalar, Uluslar arası Özel Olimpiyatlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanımlar, Engel Nedenleri ve Sınıflandırılması, Engellilerin Sınıflandırılması konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
2 Engelli Bireylerde Gelişim Özellikleri ve Sportif Etkinlikler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
3 Engelli Bireylerin Eğitiminde Sporun Yeri ve Önemi ve Beden Eğitiminin Hedefleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
4 Engellilerle Spor Dalı Seçiminde ve Sportif Aktivite Yaptırırken Dikkat Edilecek Hususlar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
5 Özel Beden Eğitimi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
6 Zihinsel Engelliler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
7 Bedensel Engelliler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
8 Ara Sınav sınava hazırlık
9 İşitme Engelliler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
10 Görme Engelliler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
11 Otizmli Bireyler ve Eğitimleri konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
12 Uluslar arası Özel Olimpiyatlar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
13 Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
14 Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
15 Genel Tekrar konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem.
16/17 Final sınava hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özer, D,S., Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor, Nobel yay, Ankara, 2010.
 Darıca ve diğ., Otizm ve Otistik Çocuklar, Özgür yay., İstanbul, 2011.
 Ataman, A.,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2003.
 Aydın, A., Otizmde İlk Adım, Epsilon yay, İstanbul, 2003.
 Korkmaz, B., Yağmur Çocuklar, 2005.
 Simons, R. Ve diğ., Özel Gereksinimli Çocuk, Çev: Ersevim, İ., Özgür Yay., İstanbul, 2004.
 Bilir, Ş., Özürlü Çocuklar ve Eğitimleri, Hacettepe Üniversitesi Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü, Ankara, 1982.
 Özer, D.S. ve Özer, M.K., Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel yay, Ankara, 2001.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 1
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 1
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 4
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 4
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 5
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 1
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 1
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 4
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 5
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 4
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 54
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.16
Dersin AKTS Kredisi: 2