Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuklarda Spor Eğitimi Ve Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
AY 368 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. EREN ULUÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sporla ilgili bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur. Antrenör olarak çocukların özelliklerine uygun antrenman programları planlar. Çocukların fiziksel gelişim ölçümlerini ve performans ölçümlerini yapar Çocukların bedensel etkinlik süreçlerini belirleyebilir ve takip eder. Çocukların gelişim özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilmek ve değerlendirmesini yapabilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları
Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları
Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni
Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi
Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni
Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi
Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi
Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi
Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi
Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması
Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları
Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları
Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
BESYO Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
5 |
Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
6 |
Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
7 |
Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
10 |
Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
11 |
Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
12 |
Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
13 |
Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
14 |
Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları |
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
15 |
Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları
|
Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
2 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
2 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
3 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
3 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
3 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
3 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
4 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
4 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
4 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
4 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
3 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
3 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|