Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuklarda Spor Eğitimi Ve Yönetimi

Dersin Kodu : AY 368

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. EREN ULUÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sporla ilgili bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
Antrenör olarak çocukların özelliklerine uygun antrenman programları planlar.
Çocukların fiziksel gelişim ölçümlerini ve performans ölçümlerini yapar
Çocukların bedensel etkinlik süreçlerini belirleyebilir ve takip eder.
Çocukların gelişim özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilmek ve değerlendirmesini yapabilmek

Dersin İçeriği : Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : BESYO Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
2 Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
3 Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
4 Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
5 Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
6 Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
7 Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
8 Ara sınav
9 Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
10 Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
11 Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
12 Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
13 Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
14 Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
15 Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilme uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Sözlü anlatım
16/17 Final sınavı Sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mengütay S.: Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005
 Çocuk ve Spor Sedat Muratlı Bağırgan Yayınevi Ankara 1997.
 Fitness for Children Curt Hinson Human Kinetics. 1995.
 Özbar N.: Çocuklarda Bedensel Etkinlik ve Değerlendirilmesi Ders Notları 1-2-3-4, M.Ü. B.E.S.Y.O. 2009 İstanbul.
 Pangrazi R. P.: Dynamic Physical Education For Elemantary School Children, Pearson Education, Inc., Publishing as Benjamin Cummings, 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
2 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
3 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar 2
4 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar 2
5 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
6 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
7 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 3
8 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 3
9 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar 3
10 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler 3
11 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. 4
13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
14 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar 4
15 Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar 4
17 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. 3
18 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
19 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
20 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3