Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : OGK417

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara duyarlılık kazanır
Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklara karşı duyarlılık kazanma ve yardım etme

Dersin İçeriği : Sosyal hizmet uygulamaları, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm önerileri hazırlama, izleyici, bilimsel faaliyetlerde organizatör olarak yer (yani, projeler, panel, konferans, kongre, sempozyum) alma, Okullara sosyal hizmetler uygulamak için sosyal projelerde gönüllü olarak katılma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Saha (hastaneler, çocuk esirgeme kurumu vb)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için oyun oynar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
2 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için sanat etkinliği yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
3 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için müzik etkinliği yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
4 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
5 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
6 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
7 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
8 Ara sınav Öğrenci portfolyoları
9 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
10 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
11 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
12 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
13 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için proje çalışması yapar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
14 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için (paneller, prjeler, kongre gbi) bilimsel etkinlikler planlar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
15 Çocuk esirgemede yaşayan, zihinsel engelli ve hasta çocuklar gibi özel çocuklara yardım etmek için (paneller, prjeler, kongre gbi) bilimsel etkinlikler planlar Grup Çalışması Proje, Takım projesi
16/17 Final Final sınavına hazırlık Öğrenci portfolyoları


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aksoy, B., Turhan, Ç. & Sönmez, Ö.F. (2009)Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 4
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 2
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 2
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 3 3
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4